Soms zit ik te twijfelen om de kust te bezoeken van Ecuador (puerto lopez: goedkoop galapos), maar hoe lang is dat reizen vanaf Banos of Rio bamba? (ik reis namelijk van Quito over de Andes richting Loja)
Is dat de moeite waard?
De kust bezoeken doe ik als reden: strand, duiken, flora en fauna, walvissen (en surfen)? Hoelang zal ik daar dan verblijven?
Vanuit Quito kan ik georganiseerd (met gids) naar Otavalo, Cotapaxi en Quilotoa (schijnt ook erg mooi te zijn)?
ik ben zelf in Maart & April vorig jaar in Puerto Lopez geweest en het dorp an sich is niet zo heel geweldig, maar de trip naar poor man’s Galapagos schijnt wel super te zijn. Ik ben zelf naar broke man’s Galapagos gegaan, aangezien er alleen trips naar poor man’s Galapagos gaan met groepen van minimaal 8 personen ofzo. En ik was in m’n eentje, dus samen met 2 Australische dames ben ik toen maar naar dat andere eilandje gegaan, wat overigens ook erg mooi was. Maar ik heb hele goeie verhalen gehoord over poor man’s Galapagos.
Mocht je in de buurt zijn van Puerto Lopez moet je ook zeker een paar dagen naar Montañita gaan. Dat is een surfdorpje uurtje onder Puerto Lopez en daar hangt echt een geweldige sfeer. Het is super relaxen en er zijn ook geweldige feesten.
Verder kan je van Riobamba, via Guiaquil (of hoe je dat ook schrijft) naar Puerto Lopez, maar daar ben je wel een uur of 10 mee zoet. Als je vanaf Baños wilt gaan ben je nog ietsie langer bezig denk ik.
Otavalo ben ik zelf niet geweest. Dat is gewoon één grote markt waar je van alles en nog wat kan kopen, maar dat kan in Quito ook. Cotopaxi is supermooi (vooral met helder weer) en Quilatoa is ook zeker de moeite waard. Neem alleen wel genoeg kleren mee en een goeie slaapzak, want het is daar berekoud en de hostels zijn niet al te luxe.
Neem anders even een kijkje op de website Ecuador Reizen.
Je kunt hier een ebook downloaden over alternatieve reisbestemmingen in Ecuador. Ook plekjes in de buurt van Otovalo en Puerto Lopez staan erin.