Over een week reizen we af naar Ecuador, met onze drie kinderen waarvan de jongste 4 is smkiek. Dat wordt dus wel andere koek dan met zijn twee.
In Quito zullen we zeker een week zijn, want manlief werkt daar in de buurt. Maar daarnaast willen we ook naar de kust :zon02:, Puerto Lopez is voor ons te ver, maar de walvissen lokken, heeft iemand tips wat dichter bij Quito.
Otavalo, Mindo en Banos staan ook op het verlanglijstje. Heeft iemand goede ervaringen daar en tips over accommedaties
Hoi,
Zelf ben ik alleen bekend met Puerto Lopez, dus even gecheckt met een collega. Een idee zou Atacames zijn of San Mateo.
In Baños kan ik Hostal Princesa Maria aanraden (budget - 6 dollar p.p.p.n.), ben er nu 2x geweest, het is vertrouwd, rustig en de kamers zijn goed. Er is een gezamelijke keuken die door de gasten netjes bijgehouden wordt. Afgelopen weekend zat er een Frans gezin met 3 kinderen, het is niet alleen voor `backpackers´. Mocht je gaan, vraag naar Doña Yolanda.
Mindo en Otavalo ben ik zelf alleen voor de dag heen geweest, ben niet bekend met een goede slaapplek. Otavalo de zaterdagmarkt en Mindo is erg mooie natuur met de bijbehorende wandelingen, tuben etc.
Veel plezier en alvast goede reis!
Atecames lijkt me ook wel wat, en San Mateo is nieuw voor mij. Dus dat ga ik eens op zoeken. Bedankt voor je tips
! Daar hebben we vast wat aan.