Ecuador + bezichtigingen

Deze zomervakantie ga ik anderhalve maand naar Ecuador toe, ik ga daar vakantiewerk doen bij een bedrijf dat ik al wel ken en waar ik de mensen ook al van heb ontmoet.
Nu ben ik al 1 keer eerder naar Ecuador gegaan en dat beviel me echt helemaal super!! :slight_smile: Maar nu lijkt het me toch wel heel erg gaaf om ook wat andere dingen in Ecuador te bezichtigen of te doen. Ik heb al gehoord en gelezen dat er een perfect hike en mountainbike gebied moet zijn ten noorden van Quito. BaƱos heet dat gebied geloof ik.
Weet iemand daar toevallig iets vanaf? Of weet iemand in en rond Quito enige activiteiten? Het lijkt me namelijk heel leuk om tijdens die anderhalve maand ook wat andere dingen te zien :slight_smile:

:ecuador: :ecuador:

Hola Bas,

BaƱos is inderdaad geweldig. Het is alleen ten zuiden van Quito, zo’n 4 a 5 uurtjes met de bus. Het is een heel leuk plaatsje, wel erg touristisch, maar heel gezellig. Je kan er van alles doen, hiken, mountainbiken, abseilen, raften, noem maar op.

Als je nog meer tijd hebt daar moet je ook zeker de jungle verkennen en de kust is ook zeker de moeite waard.

Succes.

Ramon

Als je het mij vraagt is Mindo de mooiste plaats van Ecuador. 3 uurtjes noordwestelijk rijden vanaf Quito, en je bevindt je in het mooiste cloudforest van Zuid-Amerika, met overal kleurrijke vlinders en vele watervallen. Je kunt er een dag wandelen of mountainbiken, zonder tour. Vergeet niet geld mee te nemen, want het plaatsje heeft geen ATM of bank, slechts onverharde wegen met een paar pittoreske hostelletjes en restaurantjes.

Voor een goede jungle-experience kun je het beste niet naar Cuyabeno, doch naar het Huaorani-reserve gaan; geheel ongerept, nauwelijks toeristen, maar daardoor natuurlijk wel wat duurder.

Leuke dingen om te doen in de buurt van Quito is o.a downhill mountainbiken vanaf verschillende bergen rondom quito. Er zitten 2 nederlandse fietsbedrijven in Quito waar je leuke tours kunt boeken. Verder is BaƱos een heerlijke stad om te relaxen EN actief te zijn. Ik ben ook een weekend in Mindo geweest en dat was ook supergaaf. De martkt in Otavalo en een meerdaagse tocht rondom het kratermeer Quillotoa en de Cotopaxi beklimmen zijn ook erg leuke ervaringen.
Cajas national park in de buurt van Cuenca is ook erg mooi om een bezoek aan te brengen. En zo zijn er nog veel meer mooie plekken in Ecudor. Het is maar net wat je wilt; actief, natuur, zee, bergen, of regenwoud…voor elk wat wils! Veel plezier,
groetjes,
Liesbeth