Quito

Ik vertrek 1 augustus voor 2,5 week naar Ecuador. Ga voor het eerst alleen op reis. Doodeng maar ook wel spannend. Begin met 3 dagen duiken Puerto Lopez en hoop uiteraard walvissen te zien, dat was voornaamste reden om naar Ecuador te gaan. Vanaf 7 augustus ben ik dan in Wuito en wilde proberen de Cotopaxi te beklimmen maar excursie zijn vanaf 2 persoen. Is er toevsllig iemand in die periode in de buurt die ook Cotopaxi wil gaan beklimmen of mt mountainbike afdalen?

Ook wil ik graag dagexcursie naar Quilotoaloop gaan doen, maar hetzelfde probleem.

Eventueel iemand nog goede tips voor hostel/hotel in Quito

Hallo Pascala,

Ik ben momenteel voor 6 maanden in ecuador en heb er nu 3 weken op zitten. Leuk dat je voor 2,5 week naar Ecuador komt en al die sportieve dingen wilt gaan doen. Het lijkt mij erg leuk om de cotopaxi af te dalen met de mountainbike, het klimmen is denk ik niet echt iets voor mij.
Ik weet niet wanneer je van plan bent deze dingen te doen want ik doe doordeweeks vrijwilligerswerk, maar misschien valt daar een mouw aan te passen. Ik hoor het van je.

Groetjes, Fabiënne

Hallo Pascala,

Nog net op de valreep voor je vertrek naar dit prachtig land.
In Quito kan je je gemakkelijk aansluiten bij een klein groepje om Cotopaxi naar beneden te fietsen met de moutainbike, ik heb dit geregeld via “biking dutchman”, je kan het raden, een Nederlandse organisatie .vriendelijke mensen en perfecte service, gelegen in de Mariscal. //www.bikingdutchman.com/ . Een geweldige ervaring, zeker doen!
Voor een klein budget én veilig verblijf in Quito, op een 5tal minuten van Plaza Foch heb ik gelogeerd bij een supervriendelijke dame in Tambuca Posada. Mooie, ruime en nette kamer, rustig gelegen en heel veilig voor je spullen. Dit kan je jammer genoeg niet van alle -goedkopere-budget hostals zeggen, opletten voor je spullen als je in de Mariscal verblijft. www.tambuca.com.ec.
In Baños heb ik gelogeerd in Magdalena Hostel, comfortabele kamers in het centrum van Baños en low budget.
Geniet van je reis en succes!