Ik ben momenteel op mijn 1tje Zuid-Amerika aan het rondtrekken, maar eind maart komen mijn ouders, zus, en haar 2 kinderen(2 en 5), mij bezoeken in Equador.
Het is de 1ste keer dat ik met kinderen zal reizen, en voor hen is het de 1ste keer Zuid-Amerika.
Nu wou ik wat advies, over wat misschien te bezoeken, en waar op te letten.
En ook, weet er iemand een goed kindvriendelijk hostel in Quito?
Hey, kindvriendelijk hostal in Quito vind ik het hostal wel waar ik zelf altijd zit, Auberge Inn. Zie er vaak families met kinderen, er is een keukentje, maar ook een restaurant bij. Zitten tussen het oude centrum en Mariscal in, beide op loopafstand. Het is schoon en goed betaalbaar.
Baños is leuk voor de kids, daar kun je dan weer bv. naar Hostal Princesa Maria, dicht bij centrum, eigen keukentje, zie er vaak families met kinderen. Daar is een dierentuin met van alles en nog wat.
Tena is leuk om heen te gaan met kids, een mooie lodge aan de rand van ´t Amazone gebied. Mindo is erg leuk, grote vlinders enzo.
Helaas is het geen walvisseizoen, anders was dat ook leuk geweest om even naar Puerto Lopez te gaan. Verder ken ik de kust niet zo goed.
Als er wat meer budget te besteden is zou ik zeggen ga naar een mooie Hacienda, daar kun je ook paardrijden, lama´s en soms ook alpacas zien.
Guamote is erg leuk voor een traditionele markt (alleen op donderdag), leuk plek daar is Inti Sisa om te slapen, steun je ook een goed doel.
Trein Nariz del Diablo rijdt weer, ook leuk. En verder kijk eens op de site die Don Jose hier op het forum heeft geplaatst, misschien dat je daar nog wat meer info vind met kindvriendelijke plaatsen/attracties.
Succes!
Nu al een een heel goed advies van Babseba gekregen.Nog een tip:
parque condor,2 maal per dag vluchten met roofvogels,is in de buurt van otavalo.Kijk op de Engstalige versie van de site.