fijn hostel in Quito om te starten?

weet er iemand geschikte hostels in Quito?? Ik land daar alleen dus wil mn hostel al wel vanuit nederland geregeld hebben.

en het is niet verstandig om in het centrum een hostel te boeken of kan dat wel?? ivm criminaliteit??

Heey, ik zit nu in Quito. Zit zelf nu in een hostfamily, maar toevallig was ik gister in hostel Huauki, een meisje van school zit daar momenteel en ik kan je vertellen dat de sfeer heel relaxed is! Het zit wel in de Mariscal, maar opzich is het niet echt gevaarlijk. Zolang je in het donker de taxi neemt, en een beetje let op je spullen, hoeft er niet veel aan de hand te zijn. In de mariscal is best veel te doen en als je dichtbij de cafés wil zitten, dan is dit mss wel aardig :slight_smile: http://www.hostalhuauki.com/

n

El Cafecito is leuk, ook in Mariscal, niet zelf geslapen, maar wel regelmatig geweest. Prima te doen, gezellige buurt.

Ben helaas niet bekend met een goed hostel in het oude centrum, want dat is natuurlijk ook leuk om daar te zitten.

bedankt voor jullie reacties!!

dus ik kan wel mooi i hte centrum verblijven… als niemand zegt ‘neee niet doen!’ dan denk ik dat ik dat doe. is wel gezellig het centrum dichtbij allerlei facaliteiten. ik twijfel alleen nog een beetje tussen l’auberge inn en el cafecito (lijkt me idd gezellig!)
el cafecito heb je denk ik meer contact met andere, is wel iets duurder (krijg je ook geen isic korting) en l’auberge inn is 1persoonskamers dus minder contact met andere denk ik en wel ietsje goedkoper, wel weer uit het centrum… t is wat… :s

iemand nog een mening hierover?? :wink:

Ha Lotte,

Had zelf niet bepaald enorm leuke hostels in Quito, maar heb zelf wel zowel geslapen in het centrum als in de nieuwe stad. Beide is prima, hoor. Nieuwe stad wordt bevolkt door met name backpackers, maar de sfeer is wel relaxed. Het oude centrum is wat klassieker, maar crimineel, ach, nee, gewoon opletten zoals altijd en overal. Overigens ben je zo in de het centrum vanuit de nieuwe stad (en dus vv).