Kamer/appartement Quito

Hoi!

Ik vertrek over 5 weken naar Quito om daar 3 maanden stage te lopen. Ik ben op zoek naar een studentenkamer of appartement.
Kan iemand me helpen aan een telefoonnummer/adres van een studentenhuis of misschien een appartement dat leeg staat. Alles is welkom!

Groetjes Merel

Ik zou gewoon naar Quito gaan. In de Mariscal kun je op ieder prikbord 25 notities zien hangen voor kamers in appartementen.

Tinus, bedankt voor de tip, maar wat is een Mariscal??
En heb je toevallig enig idee binnen hoeveel tijd ik dan in zo’n kamer kan, want ik kom namelijk op een zaterdag aan en op maandag begin ik al, dus vandaar dat ik niet heel veel tijd heb om te zoeken…

La Mariscal is het toeristische centrum van Quito. Er worden inderdaad op vrijwel elk prikbord in internetcafe’s, restaurantjes etc. kamers aangeboden. Bedenk van te voren wat je ervoor over hebt om een kamer / apartamento te huren, wat voor voorzieningen je minimaal wilt hebben en of je met andere personen samen wilt wonen of niet. Ik zou ook gewoon gaan een aantal van deze gelegenheden bezoeken de nummers bellen / of mailen, wel van te voren gaan kijken voordat je beslist of je gaat huren of niet, is aan te raden. Woon nu zelf al enige tijd in een appartement in Quito, dat ik momenteel met vier anderen deel en het is er prima vertoeven.

Inderdaad gewoon ter plekke regelen. En heb je niet meteen iets gevonden, dan kun je altijd natuurlijk even een paar dagen in een hostel/hotel gaan zitten.

Je kunt ook bij een gastgezin gaan wonen, mocht je dat leuk vinden. Talenscholen kunnen je daar prima mee helpen.