6 maanden in Quito wonen

18 jaar, en besloten om een tussenjaar te nemen en voor een halfjaar naar Quito te gaan.

Ik kan hier aan het werk bij een travel agency in combinatie met Spaanse lessen. Ik hoop na deze 6 maanden het Spaans goed te beheersen. Is dit goed te doen? En hoe is het om als ’ student ’ in Quito te wonen? Zijn er veel toeristen? uitgaansgelegenheden? En is het lastig reizen vanuit Quito naar de kust, of kan je dit voor een weekend prima doen?
Het klimaat in Quito is prettig hoorde ik, eigenlijk altijd wel rond de 20 graden, klopt dit? Veel vragen, maar ben eigenlijk heel erg benieuwd naar ervaringen van mensen over leven in Quito! Ook over veiligheid, blond, niet aan te raden om in het donker nog over straat te gaan etc. ? En hoe zit het met actieve vulkanen/modderstromen, is er een grote dreiging hiervoor binnen het gebied?

En last but not least; goedkope taalschool die je erg aanraadt? Ook waar ik mensen kan leren kennen van studentenleeftijd.

Alvast dank voor al deze vragen!!

Hi Anne! Van Rebecca begreep ik dat je bij haar stage gaat lopen. Leuk zeg, dan komen we elkaar vast nog eens tegen :slight_smile: Ik begreep dat je Spaanse lessen via haar inmiddels ook al geregeld zijn. Zoals ik in het andere topic ook al zei, maak je de meeste progressie door met locals te blijven praten in het Spaans. Op stage ook zo gauw mogelijk overstappen op Spaanstalig mailcontact en telefoontjes, dat helpt enorm. Als mensen om je heen al het idee hebben dat je het probeert, dan wordt het enorm gewaardeerd en zullen ze ook de tijd nemen om net zo langzaam te praten (en dingen te herhalen) tot je iets begrijpt. Als voordeel heb je nog dat de mensen hier over het algemeen vrij langzaam praten. In een half jaar ga je ongetwijfeld al een boel leren, let maar op!