Proef backpacken in Thailand

Hallo allemaal,

Ik ben Kim, 21 jaar en ik woon samen met mijn vriend Eelko in Arnhem. Aanstaande zomer willen wij gaan backpacken door Thailand voor ongeveer drie a vier weken. Dit is een voorbereiding op de reis die we over drie jaar willen gaan maken door Zuidoost-Azië.
We hebben al wat ideeën over wat we waar willen zien over drie jaar.
In hoofdlijnen is dat starten in China, vervolgens rondreizen in Zuidoost-Azië en eindigen in India.
Omdat wij beide nog nooit zijn wezen backpacken willen we aankomende zomer een korte backpack reis door Thailand maken. We hebben gelezen dat dit een mooi, toegankelijk en veilig land is om te beginnen.
We willen hier ook vrijwilligerswerk doen in de trant van kinderen helpen. Wat zijn hier de mogelijkheden in?

Denken jullie er ook zo over? En hebben jullie tips en adviezen over wat je mee moet nemen en wat juist niet en wat je allemaal moet zien en doen?
Wij zijn beide heel sportief en proeven graag cultuur aan de hand van activiteiten. Tips?
Dan hoor ik het graag.

Groetjes, Kim.

hallo Kim, thailand is inderdaad een gemakkelijk te bereizen land en ja het is er ook veilig natuurlijk moet je altijd opletten maar niet meer dan in bijv nederland

ik weet niet hoe goed jullie engels is maar vaak kan je als leraar(es) engels wel werk vinden maar let op als je (vrijwilligers) werk in thailand wil gaan doen moet je een werkvergunning hebben.

wat je wel of niet mee moet nemen is natuurlijk afhankelijk wat jullie nodig vinden en van wat je allemaal wlit gaan doen, maar ik zou weinig meenemen in thailand is alles te koop en alles is er veel goedkoper dan in nederland en in elke straat kan je je kleren laten wassen en alles wat je meeneemt draag je op je rug dus houd het zo licht mogenlijk

wat je moet zien, wel er is zo veel te zien en te doen dat ik zou zeggen vertel eerst eens wat je intresses zijn bijv veel natuur, veel cultuur, stranden of een combinatie hier van,en wat is de route die jullie in je hoofd hebben in thailand?

ik wel willen adviseren om niet te veel dingen te plannen doe het rustig aan, reizen is vermoeiend en als je dan te veel wil/doet word het moeilijk om nog echt te genieten van de dingen die je ziet/meemaakt

1 like

Ik kom er graag een later moment nog een keer op terug. Aankomend weekend ga ik weer lekker googelen. Mochten me dan wat dingen te binnen schieten die ik wil weten wil ik zeker weten gebruik maken van je vriendelijke aanbod voor hulp.

Alvast bedankt.