Ik wil binnenkort een ticket gaan boeken om een half jaar door zuid-amerika te reizen, en nu zeiden ze bij Kilroy dat mensen soms in de problemen komen als ze zes maanden gaan wegblijven in landen waar je zonder visum maar 90 dagen mag blijven. Ook al zeg je dat je het land gaat verlaten, soms willen maatschappijen je echt niet meenemen vanaf schiphol.
Hebben mensen hier ervaring mee?
Ik wilde namelijk een flexibel ticket kopen die je een keer gratis mag wijzigen, maar er werd aangeraden om die voor drie maanden te boeken en meteen om te boeken als ik in Ecuador aankom. Dan is alleen wel meteen mijn gratis wijziging weg… What to do? Ik ga vliegen met Iberia, zijn er mensen die problemen hebben gehad?
Je neemt inderdaad een risico wanneer je voor zes maanden vertrekt. Toch is het mogelijk om bijvoorbeeld in Ecuador te verblijven voor 6 maanden, je hoeft dan alleen maar even een visumverlenging bij een kantoor op te halen.
Ik zou eerst eens met de ambassade van ecuador bellen in Nederland 0703463753. Zij kunnen je beter vertellen of je je zorgen moet maken. Vliegmaatschappijen zijn verplicht om je erop te wijzen dat een vlucht van 6 maanden een risico met visa oplevert. In Ecuador is het geen probleem, maar misschien wel bij de douane…
Zij zijn tot nu toe (bij mij) stééds de goedkoopste geweest en helpen je altijd ontzettend snel en goed; zelfs toen ik in Zuid-Amerika af en toe spoedklusjes aan ze gaf, kreeg ik steeds ontzettend fijne reacties.
Zij kunnen een flexibel ticket voor je boeken waarop alvast een terugvluchtdatum staat. Deze terugvluchtdatum is echter fictief, in die zin dat nu al vast staat dat je dán niet terug vliegt. Als het goed is, bieden ze je daarom de mogelijkheid om je terugvluchtdatum 2x gratis te wijzigen, wat inhoudt dat je ‘netto’ 1x gratis wijzigen overhoudt. Overigens geldt dit volgens mij slechts wanneer de terugvluchtdatum die je min of meer in je hoofd hebt, nog niet in te boeken valt.