Ben op zoek naar een zo’n goedkoop mogelijk vliegticket naar Peru. Weet iemand toevallig één of ander (verantwoord) bureau of instantie waar ik dit kan regelen?
Enne…hoe zit dat met een visum naar Peru? Ik wil er zes maanden blijven, moet ik dan daar een verlenging aanvragen, of hier in Nederland al?
Zelf hebben we ook net een 6-maandenticket naar Zuid-Amerika (Ecuador heen, Rio de Janeiro terug) geboekt. We hebben erg uitgebreid alle mogelijke Nederlandse en buitenlandse internetsites geraadpleegd en zijn veel reisbureaus langsgeweest, en uiteindelijk bleek www.skybreakers.nl de goedkoopste; het beste kun je een mailtje sturen, want op internet wordt er volgens mij altijd minder beschikbaarheid etc. aangegeven dan er daadwerkelijk is. Verder heeft KLM soms erg goede studententickets, maar dan moet je wel rechtstreeks vliegen (bijv. A’dam - Lima vv.); tot slot kan heel soms ook Kilroy nog helpen.
Waarschijnlijk krijg je bij binnenkomst een stempel in je paspoort en mag je maximaal 3 maanden blijven, voor dat de periode verstreken is moet je je visum verlengen en dat kan denk ik vanuit verschillende plaatsen bijv. Cusco.Ik zou voor de zekerheid een aantal pasfotos meenemen.
Frank heeft inderdaad gelijk, bij binnenkomst van het land krijg je een stempel en je vult een douane formulier in, je krijgt zelf een gedeelte van dit papier mee in je paspoort, dit moet je dus echt niet kwijtraken!!! want heb je nodig voor de verlenging van je visa.
Na drie maanden kan je naar de ambassade gaan in Cuzco, Lima of Arequipa, daar kun je voor 20 dollar en 25 soles met een maand per keer je visa verlengen.
Je hebt geen pasfoto’s nodig.
Mocht het zover zijn dat je je visa gaat verlengen vraag aan medereizigers (of schrijf me maar) waar je heen moet in het immigratie gebouw, het is namelijk nogal een gedoe en als je er voor de eerste keer heen gaat kan het handig zijn te weten waar je zijn moet!!
O ja voor een ticket… Via air madrid is het goedkoopst gebleken, je moet dan een ticket Amsterdam - Madrid boeken en vanaf Madrid rechtstreeks naar Lima vliegen, zij hebben de beste tarieven voor een snelle vlucht.
Mocht je het niet erg vinden via een omweg te gaan, probeer dan een goedkope vlucht naar miami te boeken en vanuit Miami met Aeropostal, lanperu of een andere lokale vliegtuigmaatschappij naar lima te komen, kost waarschijnlijk meer tijd omdat je vlucht niet aansluit, maar scheelt in de prijs.
Ondertussen heb ik mijn ticket geboekt, maar gewoon bij het plaatselijke reisbureau.
Bij skybreakers waren de goedkoopste tickets helaas allemaal al volgeboekt.
Nu heb ik een jaar-ticket van Iberia voor het jeugdtarief (tot 27 jaar) en dat kost ruim € 1000,-. Lijkt met redelijk toch?
Wat betreft visum denk ik dat ik het beste een keer de grens over kan gaan. Ik blijf namelijk 7 maanden en je kan dus blijkbaar max. 3 x je visum verlengen voor een maand.
Maar goed, dat zie ik verder dan wel weer!