problemen met immigratiepolitie ecuador

Hey,

Ik ben nu net een maand terug thuis. Ik ben mijn buitenlandse stage gaan lopen in Ecuador gedurende 3 maanden. We wisten toen we ons ticket moesten boeken nog niet hoelang we in Ecuador konden verblijven zonder visum: de school had ons gezegd 3 maanden. We zaten aan 91 dagen. Tijdens een vergadering met alle leden van de school die zich bezighouden met internationalisering…ze vertelden ons dan dat we na 90 dagen een visum moesten hebben. Dan is er nog gezegd dat dit toch niet nodig was, omdat er bij de politie van in Ecuador voor die ene dag een papier kon aangevraagd worden, bovendien was het niet erg omdat we die 91ste dag terug op het vliegtuig naar België zouden stappen. Ik voelde me er niet echt gerust bij, omdat ik de gehele reis zelf moest betalen en heb echt heel goed navraag gedaan bij de school en op Zaventem (de dag dat ik vertrok). Er zouden geen problemen zijn. Het papier zijn we nooit gaan halen bij de politie, want dat zou ook niet nodig geweest zijn.
De dag van het vertrek zijn we om deze redenen niet op het vliegtuig kunnen stappen. De volgende dag hebben we een nieuw ticket moeten boeken en een boete moeten betalen: totaal van 1060 euro. Het probleem is dat alles mondeling geregeld is, maar ik de mensen van school wel vertrouwde. Ik had echter helemaal geen ervaring met reizen voor lange tijd. Ik moet het geld betalen, maar is er niets dat ik kan doen om geld terug te krijgen, want ik voel me er toch helemaal niet goed bij.
De school doet nu alsof ze alles duidelijk gezegd hebben en krabbelen dus terug, maar vermits er niets op papier staat kan ik dus voorlopig niets doen…iemand raad?

Wanhopige groetjes
Anneleen xxx