Problemen met de Wijzigknop, juli 2010

Sinds gisteren is de knop wijzigen bericht uit het beeld…

Merkwaardig, hier staat het wel maar niet op het Indonesië forum!

Via Jellebowski kreeg ik ook deze opmerking.

Morgen is de redactie weer op kantoor en kunnen ze ernaar kijken…

Terima kasih :chin:

Hallo!

In principe is het niet mogelijk om je berichten te wijzigen. Dit stond een tijdje aan en ook hier zou het uit moeten staan… De reden dat je niet kunt wijzigen is dat er wel eens misbruik van werd gemaakt.

Groetjes, Fleur

Hoe kun je nu misbruik van de knop wijzigen maken, dat ding was maar een uur ofzo in beeld. Ideaal om een niet-werkende link te corrigeren, of typfouten te herstellen…

De knop heeft bij mijn weten meer dan 5 jaar goed gewerkt - waarom moeten de goeden nu de dupe worden van de kwaden?!?!?

De knop hoort 1,5 uur zichtbaar te zijn voor tiepvaudten e.d. Deze beperking is inderdaad ingevoerd na misbruik, maar hij hoort niet volledig afwezig te zijn?

Aangezien ik niet kan reageren in andere topics hier, moet ik helaas zelf maar een nieuwe aanmaken. Waarom kan dat eigenlijk niet? Ik bedoel een reactie plaatsen hier in het help menu. Op deze manier komen er tig mensen met hetzelfde probleem maar met ieder een eigen topic. Zonde vind ik dat.

Maar waar het me nu om gaat, ik kan wéér geen berichten aanpassen!
En hoezo misbruik? Je kan op z’n hoogst een tekst weghalen die je eigenlijk anders had willen verwoorden maar in een pestbui nogal rot hebt opgeschreven. Maar dit noem ik eerlijk gezegd geen misbruik maar nadenken, maar dit terzijde. Hopelijk word t snel opgelost! En ajb sneller dan de vorige keer. Een foutje is niet zo erg, maar voor iedere aanvulling een apart bericht openen vind ik ook topic vervuiling. :chin:

Idem als de andere reacties hier.
Hoe kan je nu misbruik maken door je eigen berichten aan te passen? sowieso gold dit toch alleen voor je eigen berichten?
Ik zou graag deze functie hersteld zien en ik denk met mij heel veel anderen.

Grts,

Jelle

In het verleden is er inderdaad misbruik van de edit-optie gemaakt. Enkele leden probeerden een discussie naar hun hand te zetten door oudere posts om te gooien, dat ging gepaard met flink wat moddergegooi.

Ik ben het er wel mee eens dat de wijzigknop op z’n minst even zichtbaar mag blijven voor het corrigeren van taalfouten, brakke hyperlinks, etc.

Misschien een idee om het net zoals op vele andere fora’s te doen. Hier heb je een keus, wel of niet de reden van aanpassing vermelden. Daar zie je altijd wanneer en hoe laat een post in aangepast. Je ziet de reden niet, maar een oplettende lezer zal zien dat er gesjoemeld (mits dat gedaan is)

Was de knop nou niet 1,5 uur ofzo beschikbaar? Maak er van mijn part 10 min van. Genoeg om je eigen fout te corrigeren maar te kort om een topic naar je hand te zetten.

Ik sluit me aan bij Esther en Jelle.

Ik sluit me aan bij alle anderen. Graag de wijzig-knop terugplaatsen voor forumleden. Beetje vreemd dat zij hun eigen posts niet meer mogen wijzigen. Wijzig-knop heeft altijd bestaan en zijn m.i. nooit problemen mee geweest.

Bvd.

Ik kom net tot de conclusie dat ik m in het reiscafé (Thailandforum) niet kan aanpassen maar in het reisinformatie forum (Thailandforum) wel! Dat eerste weet ik al een poosje, jullie ook!!! Maar bij de één wel en bij het andere niet vind ik toch erg vreemd. (en irritant)

Niet te geloven dat er van de opperhoofden van dit Wereldwijzerforum al dagen geen reactie gegeven wordt over de knop WIJZIGEN behalve dan het weggeven van een eco slaapzak…:slapen:. Slaap lekker verder.:dag:

Hoi Dave, dat kan helaas niet.

Groetjes, Fleur

Hoi Fleur,

Wat is de reden dat dit niet kan ?
Ik heb al gehoord dat het met misbruik (???) te maken heeft, maar kan je dit wellicht nader verklaren ? In welk opzicht is er dan misbruik van gemaakt ?
Wijzig-knop bestaat al sinds ik lid ben van WW…nu na al die jaren wordt ie opeens weggehaald ??? Beetje vreemd.

Grt.

Dave

Hallo Dave,

Wat betreft misbruik moet je even aan Jurjen vragen, hij heeft er ervaring mee. Het gaat dan om enkele bezoekers met die naderhand hun posts veranderen om zo pittige discussies naar hun hand te zetten, wat ruzies als resultaat heeft. En dat willen we natuurlijk voorkomen.

In het verleden kon je tot een paar minuten na het plaatsen van je bericht nog wel je bericht wijzigen. Dit was even weg om technische redenen. We hebben vandaag een manier gevonden om dit weer te implementeren. Je kunt dus nu weer net als vroeger tot 10 minuten na plaatsing je post weer aanpassen.

Groeten,
Jeroen

1 like

Oke. Thx voor de update Jeroen !