Waar is de 'Wijzigen' knop gebleven?

Waar is de ‘wijzigen’ knop gebleven? Echt irritant als je nog wat wilt aanvullen op je post (zonder een hele alinea te herhalen in een nieuwe post, maar gewoon even wat woorden er tussen typen), of een foutje ziet, en je kunt het niet meer wijzigen. Ik kom hier omdat ik het leuk vind om mensen te helpen met reisvragen maar zo wordt het wel irritant en heb ik er niet zo’n zin meer in.

hoi cecilia
ik heb deze vraag al doorgestuurd naar www eigenaren. maar heb nog niets gehoord. zal je vraag nogmaals doorsturen, ik heb namelijk zelf wel de wijzigen knop.

karin

Er is helaas al weken een discussie gaande over de ‘wijzig’-knop.
In de helpdesk zijn diverse topics hierover te vinden…

http://www.wereldwijzer.nl/forum/helpdesk-overige-vragen

De knop zou zichtbaar moeten zijn tot 10 minuten na het plaatsen van je bericht. Ik heb het even getest en blijkbaar is de knop in sommige fora wel te zien en in andere niet. Ik ga uitzoeken hoe dat komt.

Precies, daar kom ik mijn eigen vragen tegen en die van andere gebruikers die de knop terug willen. Maar geen antwoorden. En al helemaal niet de knop terug.

Nou ja ik kom gewoon niet meer op deze forums dan. Pech voor de makers van deze website.

De reden dat de wijzig-knop is verdwenen is dat er door bepaalde mensen misbruik van werd gemaakt:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=95624

Echter kan je zoals Jeroen al aangeeft in de meeste fora op WW een posting nog 10 minuten na plaatsing aanpassen/wijzigen. Op het Laos-forum is dit dus blijkbaar (nog) niet goed ingesteld en gaan ze hier achteraan. Wellicht dat dit later deze week ook op het Laos-forum goed is ingesteld.

Maar je laat een bezoek aan het WW-forum toch niet afhangen van het wel of niet aanwezig zijn van een ‘wijzig’-knop ??

Jawel want het is irritant als je niet eens je eigen tekst kunt wijzigen. Ik kom hier voor mijn lol omdat ik het leuk vind om mensen te helpen maar als het meer irritant is dan lol dan blijf ik weg.
Op geen enkel forum zie ik een wijzigen-knop, Laos, Peru, Ijsland, Nederland, continentenforums.

Soms lees ik na een dag (n.a.v. een ander antwoord) nog eens mijn eigen antwoord door en zie ik iets wat eigenlijk verwarrend kan overkomen ofzo, of wat ik anders had willen verwoorden om het duidelijker te maken, of een opsomming waarbij ik nog een leuk item was vergeten, maar dat kan ik dan niet meer aanpassen (en het is ook weer verwarrend om daar een nieuwe post onder te plaatsen en dan helemaal te gaan uitleggen over welke zin je het hebt). Dus ook een 10 minuten knop vind ik onzin.

Op andere forums kan het wel dus waarom hier niet.

Oh ja en zoals ik elders al zei over dat ‘misbruik’: mensen die ruzie zoeken, blijven dat toch wel doen, ook al worden ze daar technisch in gehinderd, dan zoeken ze gewoon een andere manier. Maar jullie benadelen dus honderden mensen omdat je bang bent voor die paar onruststokers. Maar nogmaals: het is maar net hoe graag JULLIE willen dat mensen naar JULLIE site komen om mensen te helpen (en de site dus aantrekkelijk te houden)… Het is niet zo dat wij klanten zijn die iets nodig hebben…

Even een misverstandje uit de weg ruimen…maar ik zie dat je het over ‘JULLIE’ hebt, echter ben ik ‘slechts’ een forumbeheerder en werk dus verder niet voor WW :slight_smile:
Het evt wel of niet terugplaatsen van de wijzig-knop is dus niet iets dat door mij gerealiseerd kan worden :frowning:

Maar een heel groot deel van de bezoekers die op WW komen zijn natuurlijk wel een soort ‘klanten’. Zij zijn namelijk op zoek naar (reis)informatie die ze hier kunnen vinden. WW is de grootste reiscommunity van Nederland en bezoekers zullen dus, ongeacht of die wijzigknop er wel of niet is, altijd naar de website blijven komen.

Zoals ik het nu van WW heb begrepen uit eerdere discussies, is dat de wijzigknop dus niet permanent terug zal komen, alleen de uitvoering waarbij je binnen 10 min nog kunt wijzigen.

Aha zit dat zo met forumbeheerders. Ik weet geen enkele manier om de beheerder te bereiken, via contact kom je weer uit bij dat forum waar je geen antwoorden krijgt.

Ja plaatsers van vragen zijn klanten, maar de beantwoorders (ik) niet. :slight_smile:
Er moet voor mij dus ook wat te halen zijn: gemak en plezier. Maar goed dan zoek ik dat wel ergens anders.

Jammer dat je weggaat, maargoed, dat is je keuze.

Er stond nog een globale instelling niet goed, waardoor deze niet verscheen. Het was wel getest, maar alleen in de helpdesk (wat normaal afdoende is). Alleen daar stond ie nou net aan (wat op zich weer vreemd is).

Maargoed, hij doet 't. Tot 10 minuten na plaatsing kun je je post wijzigen, zoals dat bijna altijd al is geweest op WW, net als op veel fora.

Groeten,
Jeroen

1 like

bedankt jeroen

cecilia je kunt de mensen die je wilt bereiken een privebericht sturen. hier krijgen we een bericht van en dit lees je dus eerder dan een reactie op je profiel.
je kunt dan op de persoonsnaam gaan staan en dan de rechter muisknop en dan dus privebericht versturen.
ik zou het jammer vinden als je weggaat !