Problemen allerlei

Ik sta echt verbaasd hoe weinig problemen mensen met Ghana lijken te hebben. Ik ben zelf meer als twee maanden in Ghana geweest, en mijn vrouw is ook een Ghaneese. Al de problemen die wij gehad hebben over
visa, trouwen, land kopen in Ghana, enz… waren onmenselijk. Als men de
forums bezoekt van Thailand of de Filipijnen, dan bent ge niet klaar op een uurtje. Maar blijkbaar heeft hier niemand problemen met Ghana. Ik weet al heel veel over Ghana, maar zou graag toch enige ervarigen uitwisselen met mensen die ook enige intresse hebben, wat het onderwerp ook is.
Er is daar nog wel iets meer dan vrijwiligerswerk. Iemand een tip of een vraag, ik ben benieuwd.
Beest

Hallo,

Ik zelf ga eind augustus naar Ghana voor de eerste maal. Mijn oorspronkelijke reisplannen zijn nu aanzienlijk gewijzigd, met de recente ontwikkelingen in mijn leven. Nu wil ik eigenlijk meer info over wat er kan gedaan worden om in Ghana te trouwen, welke documenten je nodig hebt, hoe je een huis op beide namen kan laten registreren, enz. Zo veel mogelijk advies om me niet in het zak te laten zetten, stel ik op prijs.

Het is een lang verhaal, dus hou ik het bij deze gewoon even kort.

Hallo, HEYIYE1408

Als ge voor de eerste maal naar Ghana gaat, zal het wel even schrikken worden denk ik. Alles , maar alles, en dan ook alles is verschillend van wat wij hier in Europa gewoon zijn. What trouwen betreft in ghana, ik weet natuurlijk niet of ge met een Ghanees wil trouwen, of gewoon met een andere nationaliteit. Als het met een Ghaneees is, zijn er eigenlijk geen problemen. Men moet de aanvraag doen, een van beiden is goed, 21 dagen voor men wil huwen. Ik weet ook niet welke nationaliteit u heeft. Maar in pricipe ge hebt ge geen enkel document nodig, buiten uw paspoort natuurlijk. Voor uw huwelijksakte te laten inschrijven in uw eigen land, moet het wel eerst gerigistreerd worden door uw abbasade of consulaat in Ghana. Wat op zichzelf geen probleem is. Dit kan ook door anderen gedaan worden in uw plaats.
Wat betreft een eigendom kopen, zijn er geen noemenswaardige problemen , en de kans in 't zak gezet worden met dit is juist zo groot als bij ons. Ik kan ook niet veel meer hier kwijt, het zou allemaal veel te lang worden. Maar als u details wil over sommige zaken kan u mij altijd mailen.
[EMAIL=“saunacenter_gizmo@hotmail.com”]saunacenter_gizmo@hotmail.com
Ik vertrek dinsdag wel weer naar ghana voor twee weken, het zou kunnen zijn dat ge die tijd moet wachten op een antwoord.

Veel succes,

Ik heb zonder problemen grond gekocht en een huis gebouwd in Ghana. Op dit moment woon ik er met veel plezier. Stel uw vragen maar.
riekslenders@yahoo.com

hallo

u weet heel veel over ghana
welnu , ik krijg de kans om er ginder te gaan werken , met een belgische firma natuurlijk , voor het ghana water project kwanjaku en koforida.
nu ik zit met heel wat vragen in mijn hoofd alvorens ik beslis.
Het zal wel daar geen kattepis zijn.
ik weet niets over de ghanese mentaliteit , t’is enkel van horen zeggen , maar meestal valt het allemaal nog wel mee , iedereen houd graag de schone schijn op , wel hoe is het daar werkelijk om te leven en te werken , alle info is welkom

groetjes ed

Uw vraag is te ruim. Ik kan niet in een paar zinnen uitleggen hoe het is om te wonen in Ghana, anders dan dat ik het geweldig vind.

Wat wilt u weten? Kosten levensonderhoud? Specifieke cultuurverschillen? Eten? Verkrijgen van de benodigde dokumenten? Verkeer en vervoer? Etiquette? Procedures bij kopen van grond? Bouwen? Etc. etc.

Op dit moment ben ik voor een paar weken in Antwerpen en vertrek 29 juni weer naar Ghana. Graag eventuele reacties naar mijn eerder vermelde e-mailadres.

Aplaku, wonen in Ghana
door Geertje Davits
(185 pages) Paperback: €18.80
**ISBN 978-90-90229256
**Te verkrijgen via
www.bol.com
www.lulu.com
Of via de plaatselijke boekhandel.

Ik loop al een paar jaartjes in Ghana en heb al heel wat meegemaakt.
Wat je vooral nodig hebt is kennissen die alles goed kennen. Ik heb daar al veel meegemaakt. Ik ben het land al eens uitgezet, maar niet Persona non Grata. Heb met corruptie politie te maken gehad, maar alles is goed gekomen. Had ik geen kennissen gehad, was het heel anders afgelopen! Je bent immers an alien in Ghana. Zolang je maar doet alsof je hoog geplaatste mensen kent, is het 9 van de 10 keer ineens goed. Telefoon is daarbij heel handig.
Ga vooral meedoen met de gewoontes van de mensen daar. Dat komt heel goed aan! Denk hierbij aan palmwine drinken of lokale voedsel. Ga vooral niet de bloody American uithangen (alles beter weten, arrogant en Ghanezen als minderwaardig zien), want dan is het gelijk afgelopen.
Vanaf Oktober ga ik er ‘permanent’ wonen, omdat ik het hier niet meer uithoud zonder mijn vriendin. Maar vooral door het hypocriete volk met vooraan de leiders al Balkenende, Wilders en Verdonk. Behalve mijn familie zal ik niks aan het met regelzucht geregeerde Nederland missen! :vak01:
Ghana biedt mij veel meer mogelijkheden.

Awaaze

Problemen in Ghana zelf wat betreft documenten en alle andere dingen vallen daar allemaal best mee. Maar als het iets met Belgie te maken krijgt, dan lijkt elke Ghanees voor Belgie wel een crimineel of terorrist. De problemen zitten bij onze ambtenaren op consulaat en ambassade, en vreemdelingenzaken in Brussel. Maar dat zal iedereen al wel weten zeker.

Beest