huwen

Ik woon in Belgie en wil huwen met een ghanese vrouw in Ghana.

Zo welke documenten heb ik juist nodig? Wel via belgie.
Voor de rest weet ik alles.
mvg van de putte Olivier :chin:

Het is eigenlijk niet voor mij maar voor een vriend :hihi: maar ik had twijfels over bepaalde dingen

Hallo Olivier

uw vriend moet een uitrijksel opvragen van zijn gemeente dat hij ongehuwd is… en hij moet ook zijn geboorte akte meenemen ( allebei wel in het Engels (internationale) verklaring. zijn vriendin moet haar geboorte akte hebben en beide paspoorten.

In Ghana gaat hij en zijn vriendin naar de Registrar General Department voor het plannen van een datum en het nakijken van zijn en haar akte’s en ook betalen voor de akte en de ambtenaar ( 100 GHC ) ( bewaar de bon wat hij krijgt goed )

Hij kan in Ghana kijken voor trouwringen maar ook in België als hij de maat weet van zijn ( vrouw ).

bij het trouwen krijgen hun gelijk de trouwakte mee. Als hij zijn huwelijk wil registreren in België dan moet de akte eerst door de Ministry of Foreign Afferairs and Regional integration gelegaliseerd worden ( dat koste bij mij 10 GHC officieel en 10 GHC extra voor dat het met 2 dagen klaar is… ) en daarna moet hij de akte laten legaliseren door de Belgische consulaat in Ghana ( misschien kan hij het ook legaliseren bij de NL ambassade maar dan moet hij wel eerst uitzoeken/vragen)

Als hij zijn vrouw naar België wilt halen, laat hem dan gelijk haar geboorte akte legaliseren.

Gaat hij ook traditioneel trouwen… en in de kerk ?

Ga jij ook naar Ghana en ben jij bij het feest ?

Ja ik ga ook mee naar ghana in juni al. Neen het is geen traditioneel trouwfeest
Wel zeer bedankt!!! super info

En die documenten worden vertaald in het gemeentehuis zelf (belgie)? Van nederlands naar engels.

In Nederland kan je bij de gemeente een Internationale uitreksel krijgen moet je wel voor betalen het uitreksel bestaat uit 11 talen , Eng,NL, Frans,Duits, Spaans, ezt .

Maar ik weet niet hoe België zijn uitrekels doet. Informeer bij jullie gemeente ( het moet wel Engels zijn )

Ik wens u een fijne tijd in Ghana en een mooie trouwfeest,

Hallo Olivier

Als je vriend en zijn vriendin later registeren om te gaan trouwen. Na de registratie moet men 21 dagen wachten voor dat men kan gaan trouwen… BVB Als jullie 1 juni naar Ghana gaan en 3 juni naar de Registrar General Department dan wordt zijn datum voor dat hij kan gaan trouwen 24 Juni .