probleem met paspoort zoon/visum

beste allen,

kan iemand me helpen/tips geven.
zoals sommigen al gelezen hebben ben ik bezig met de visumaanvraag voor mijn vriendin en onze zoon.
Nu is het grote probleem dat voor mijn zoon geen paspoort wordt afgegeven op het gemeentehuis in bangkok.
Omdat ik als vader vermeld sta op het geb certificaat,maar aan de andere kant niet officieel de vader ben omdat ik niet bij de aangifte van geboorte ben geweest in bangkok.(door onduidelijkheden/taalproblemen)
vanuit nederland kan ik niks regelen,want het geb certificaat wordt niet erkend door mijn gemeente…grr

Dus nu kan ik geen visum aanvragen voor beide.
heeft iemand een tip voor me?
een instantie die me hiermee kan helpen bijvoorbeeld
Ik heb totaal geen vertrouwen in de ambassade.

groet van een zeer bezorgde thai liefhebber

Jeroen

Hoi Joenie,
Kijk even op www.buitenlandsepartner.nl die hebben een webadvocaat welke je zeer zeker kunnen helpen met dit probleem!

Gr Rik

Weet je zeker dat je als vader staat vermeld op het geboortecertificaat? Want als dat het geval is ben je officieel de vader, en is er geen enkele reden om geen paspoort aan te vragen. Degene die de paspoortaanvraag behandelt weet niet dat je niet bij de aangifte bent geweest.

Aan de andere kant, als je niet vermeld staat als vader neem ik aan dat je je zoon eerst moet erkennen, en uit wat ik begrepen heb is dat heel, heel erg lastig, zeker als je dit al niet tijdens de zwangerschap hebt gedaan. Ik ben eerlijk gezegd bang voor je dat dit het geval is.

Als je me een scan stuurt van het geboortecertificaat kan ik dit voor je nakijken.

hi steven,

ja ik ben bang dat ik een probleem heb.
vanochtend mijn gemeente gebeld mbt tot erkenning vanuit nederland.
Hele papierwinkel die mijn vriendin moet halen bij haar gemeente en moet legaliseren.
dan kan ik dus net zo goed naar bangkok afreizen…
Volgens haar gemeentehuis moet ik persoonlijk toestemming geven ter plekke voor een paspoort.
heel irritant maar ik denk dat er niets anders opzit om naar bkk te vliegen…

ik wil je graag mijn geb certificaat mailen…welk adres kan ik noteren?

Jeroen

stevenvanleeuwarden at yahoo.com

Laat maar komen, kan ik kijken of ik er iets van kan bakken.