Ik zit geloof ik met een probleem.
afgl 2maart ben ik vader geworden van een prachtige zoon.
mijn vriendin (we zijn niet getrouwd)woont in bangkok lat krabang.
ze is bevallen in het ziekenhuis.
Ik heb vantevoren goed uitgezocht watvoor papieren ik allemaal nodig heb.
het ziekenhuis (vibharam)heeft mij een geboorte certificaat gegeven.
dit duurde liefst 10dagen…
volgens het ziekehuis was dit document meteen een erkenning voor mijn zoon.
omdat het ziekehuis dit zelf heeft geregeld met het gemeentehuis.
nu bleek dus bij de ambassade (op mijn laatste dag) dat dit helemaal niet klopt.
ik mis dus het document waar ik het kind erken.
helaas was er geen tijd meer om dit te regelen voordat ik naar huis vertrok.
Mijn vraag is dus…
Heeft iemand een tip of weet iemand een instantie die me vanuit nederland hiermee kan helpen?
Mijn vriendin is intussen zelf op de amphur geweest en daar werd dus gezegd dat ik daar persoonlijk aanwezig moet zijn…
zit nu dus dankzij dat ziekenhuis met mijn handen in het haar
Nou ik had dit vroeger ook spijtig genoeg meegemaakt,(betreft een trouwakte)de verkeerde formulier gekregen en daar sta je dan.
Kon mijn ex vrouw niet meenemen naar Belgie,moest ook in eigen persoon terug aanwezig zijn op de plaatselijke gemeentehuis.
Misschien dat je eventueel de Nederlandse Ambassade in Bangkok kan inschakelen Jeroen?
Kan je geen schrijven doen aan het ziekenhuis,om een andere formulier op te stellen,zodat je vriendin met het juiste papiertje zich kan aanmelden bij de Ambassade?
Nou was het nog vergeten te zeggen,gefeliciteerd met de geboorte van je zoon.
Hopelijk heb je iets aan mijn info,Jeroen?
suc6 nog.
bedankt voor je felicitatie!
erg moeilijk nu zo vanuit holland zonder mijn 2 schatjes
nee,helaas kan de ambassade niets voor me betekenen
deze doen geheel niets als hetom het erkennen gaat
alles moet bij een amphur gebeuren(van haar disctrict)
ik heb in ieder geval wel een formulier waar op staat dat ik de vader ben,dit is ook al gelegaliseerd bij het min v buitl zkn thai en de NL ambassade
het gaat dus alleen om het laatste stukje
Ik wil mijn zoon vast de NL nationaliteit geven…zodat ik wat zaken kan regelen
bedankt voor je reactie
Misschien een beetje simpel geredeneerd, maar als het een Thaise aangelegenheid is, zou ik te rade gaan bij de Thaise Ambassade in Den Haag.
Zij vertegenwoordigen Thailand in Nederland en dus ook de amphur van je vriendin.
In aanvulling op mijn eerdere bericht: er is een Nederlander actief op dat forum , mario08, die je mogelijk wel kan helpen. Hij is ook een van de moderators van Thai Visa, dus ook daar kun je hem vinden, en weet heel veel van dit soort zaken.
Ik zou met hem contact opnemen en kijken of hij je kan helpen.