Privereis Zuid Afrika + huurauto. Kosten van safari,s en wildpark entree en hoe te regelen?

Mijn ouders hadden erachteraan gemoeten, helaas dachten ze al die tijd dat het niet te bewijzen was. We gaan daar alsnog achteraan
maar vertrekken over 5 weken dus voor die tijd kunnen we weinig regelen daarmee.
Wij hebben een aantal cash autohuur bedrijven gemaild, die vragen wel een borg maar een creditcard is daar niet vereist, (Op johannesburg gauteng, waar enkelen zitten die geen creditcard vragen maar een andere manier van waarborg of zekerheid)
ook voor toeristen alleen de meeste verhuurders accepteren creditcards. Care Hire, Pace Carrentals en Cash Car Rentals accepteren bankpassen en debetcards
wel vragen zij een borg van zo een 600/700 euro, wat logisch is.

Je kunt in zuid afrika niet zonder auto, maar er zijn meer mensen die zonder creditcard daarheen gaan en die toch een auto kunnen krijgen,
wij hebben ik veel landen een auto gehuurd zelfs in de verenigde staten en zuid europa waar we ook auto’s zonder creditcard kregen door een borg aan hen te betalen.

Hetzelfde probleem is ook behandeld op een ander forum:

PS: In Florida VS liepen wij ook tegen dit probleem aan terwijl we ar al waren (toen we nog geen creditcard hadden, en nu hebben we m niet meer vanwege een negatieve BKR) toch was er weer een alternatieve oplossing zodat de verhuurder ons (met een beetje moeite) toch de auto aan ons meegaf door al onze gegevens achter te laten en een borg te betalen contant.

Het is een kwestie van vertrouwen en soms zijn er uitzonderingen, wel is het lastig omdat het voor de verhuurder alswaren een verzekering (garantie is) als er iets met de auto gebeurd.

Ik heb er al 7 gevonden waarbij ook voor buitenlandse reizigers geen creditcard als waarborg is vereist gelukkig

http://www.sacarhire.co.za/

NubiaoftheNile,
goed dat je er al een paar gevonden hebt. Ik zou gewoon zeggen, kijk goed de voorwaarden na, dit zijn allemaal kleinere en onbekende verhuurbedrijven. Kijk goed wat je tekent en kijk goed naar de verzekering en wat er wel en niet inbegrepen is.
Voor de rest, veel plezier in Zuid Afrika, het is een mooi land en je zal er van genieten.

Heb je voor de rest al alles geregeld?

Als je huurt via een ZA bedrijf, ben je altijd slechter uit, een super hoge eigen risico, km vergoeding, en niet goed verzekerd. Dus veel duurder…
het is maar dat je het weet.

Tony’s carhire (sacarhire) is wel betrouwbaar. die andere zijn erg onbekend!

Hallo

Blijf het een vreemd verhaal vinden!
Na de vakantie lever je de auto in en krijgt de borg terug,
in de weken erna stromen de verkeersboetes en automatische tolpoort bedragen binnen,
op wie kunnen ze dat dan verhalen?

En wat betreft pinnen, kun je gewoon met je bankpasje overal ook
op het vliegveld, makkelijk voor een natje en droogje onderweg en
voor de tolpoorten!

succes en veel planplezier!

tolpoorten betaal je contant. en voor de tolpoorten rond Joburg. daar zit een kastje in de auto.

Klopt Annemiek,

Bij ons werden gewoon de bedragen van te tolpoorten
rond Joburg van de creditcard afgeschreven later!
Hetzelfde met benzine als je niet tot de laatste druppel aftankt,
hetzelfde met een boete, en zelfs na een half jaar van een kapotte voorruit,
die ik trouwens wel terug heb ontvangen omdat ik gelukkig de papieren
nog had van de All-risk verzekering inclusief glas en banden!

Daarom zeg ik ook steeds, huur vanaf hier je auto met een all-risk verzekering
inclusief glas en banden en print de papieren uit!!!
Soms weten ze ( zogenaamd?) van niets en proberen ze nog van allerhande
extra verzekeringen aan te praten, ook de bekende verhuurders als Avis en Hertz!

groet Peter

Verder hebben wij alles geregeld, autohuur bij een particuliere autoverhuurder in Joburg geregeld zonder cc, hotels, safari’s tickets en 17 augustus vertrekken we, dus over 1,5 week. Zin in.

• Updated - - -

Wij hebben de huur geregeld via Tony’s sacarhire. Die leek ons ook betrouwbaarder

inderdaad Peter, bewaar altijd je laatste tank bonnetje zodat je bewijs hebt van het aftanken! helaas komt dit nu teveel voor dat ze weer gaan aftanken en jouw laten betalen! te gek voor woorden!

4 @ Peter,

Kleine rechtzetting: men betaalt de Conservation Fee per NACHT als men een accommodatie bij Sanparks heeft geboekt, zoniet inderdaad per dag dat men het park inrijdt.

#7 een overnachting van 250 Euro pppn in het Krugerpark? Dat zijn zo’n 7500 Rand voor 2 per nacht- ik ken geen enkele chalet bij Sanparks die zo duur is.

#8 een prepaid debetkaart ken ik (in België) niet. Ik ken hier alleen prepaid CREDITcards. Misschien een optie? Onze debetkaarten werken enkel binnen de landen van de Europese Unie. Voor Zuid-Afrika moeten wij die speciaal laten vrijschakelen.
Misschien moet je dat dan toch even dubbelchecken met jouw bank…

Zonder kredietkaart(en) zou IK niet naar ZA op reis willen gaan!

Groetjes,
Toetske