Prive gidsen

Op verzoek:

Er zijn mensen die naar Nepal willen en met een privé gids een trektocht willen maken. En er zijn forumbezoekers die privé gidsen kennen in Nepal.

Gebruik dit topic voor het kenbaar maken van contactgegevens, ik wil het eventueel later wel weer in een overzichtje plaatsen. Vergeet niet up to date te blijven :slight_smile:

Ik weet dat ik zelf vaak aanraadt dingen via bij TAAN aangesloten organisaties te regelen, Maar wanneer mensen daar om wat voor reden dan ook anders over denken en dan via PM zaken gaan uitwisselen heeft deze site er verder ook niks aan. Behalve veel "ik heb je een PM gestuurd"berichtjes.

Dus bij deze.

Dan trap ik wel af …

Een paar jaar geleden alweer gebruik gemaakt van een gids in Pokahara , Min Gurung , ook heeft hij voor 2 dragers gezorgd .
Erg betrouwbare gids , prijs was rond de $15 per dag maar zoals aangegeven dit was een paar jaar geleden . Zijn Engels was redelijk goed .

Ik heb alleen zijn mail adres dat is : gurung_min@yahoo.com

En ik volg graag!
Ik was de laatste vier maanden van 2016 in Nepal en deed daar twee trekkings: Kanchenjunga (17 dagen, met gids en drager) en Annapurna Circuit (14 dagen met gids/drager).De gids van de Kanchenjunga trekking beveel ik eenieder via deze weg van harte aan.

Onze tocht was niet gemakkelijk vanwege de vele landverschuivingen (en daardoor weggevaagde bruggen en deels onbegaanbare paden), het vochtige weer, de vele bloedzuigers, lodges die gesloten bleken…, maar zijn ervaring, kennis van het gebied, empathie, humor, optimisme, doorzettingsvermogen en inventiviteit maakten het voor mij tot een avontuur waar ik met veel plezier aan terugdenk.

Chandra heeft jarenlange trekkingservaring in veel districten in Nepal. En hij bevond zich in veel verschillende situaties (ook levensbedreigende) met personen van velerlei nationaliteiten. Hij spreekt goed, niet vloeiend, Engels.
Ik weet keer dat je een goede, betrouwbare gids, begeleider en trekkinggenoot aan hem hebt.

Zijn contactgegevens:
Chandra Parajuli
parajulicp100@gmail.com
+977 9808902288
+977 9843377186

Als je als vrouw op reis gaat in Nepal en zoekt naar een gids kan ik van harte de vrouwelijke gidsen en assistentes van 3 Sisters Adventure trekking uit Pokhara aanraden. Gewoon discreet en goed opgeleid. Ook aangesloten bij TAAN.

Voor Everestgebied met evt. beklimming van een trekkingpeak kan ik Tendi Sherpa aanraden: tendisberpa@gmail.com
Werkt zelfstandig, rustige man van midden 50. Is officieel gids met gedegen opleiding en erkend door TAAN
Heeft diverse 6000 mtr toppen beklommen in het Everest gebied. Onlangs basecamp organisator bij beklimmingen van de Everest voorjaar 2016. Woont in Kathmandu (Boudha).

Voor omgeving Pokhara / Annapurna
Wangdu Tsering is een Tibetaanse gids van achteraan in de 50, zeer vitaal, hulpvaardig en zorgzaam. Vaak vindt je hem in de lodge in de keuken waar hij niet alleen kijkt of het eten allemaal met zorg wordt bereidt, maar vaak ook mee staat te koken. Hij woont in Pokhara, Chorepatan, Tibetan refugeecamp huis nr. 46
Contact: relawang32@yahoo.com 9817142912 - 9860986575 -9860522713

Een gids die ik aanraad vanwege zijn zachte, rustige, doch doortastende karakter is
Phinjo Sherpa

Phinjosherpa@hotmail.co.uk
Finjosherpa1234@gmail.com
+977 9823640922
+977 9861220327

Als je geïnteresseerd bent in, en meer wilt weten over, natuur en cultuur betreffende het gebied waar je doorheen trekt, dan is deze gids van in de 30 een levendige, serieuze begeleider op je tocht.