Tips gevraagd: Gids/drager boeken in Pokhara voor Annapurna Sanctuary

Mijn vriendin en ik vliegen 4 april naar Nepal. We zijn van plan een dag of 5 later te starten met de Annapurna Sanctuary. We hebben alleen de vlucht geboekt en willen de de gids en/of drager regelen bij een bureau in Pokhara zelf.

Heeft er iemand tips of goeie ervaringen met iemand? En weet iemand hoeveel de kosten ongeveer zullen zijn als je dit in Pokhara boekt? (na afdingen). Of kan 't bijvoorbeeld ook al in Kathmandu geboekt worden?

Ik hoor graag jullie ervaringen, zodat ik weet wat we kunnen verwachten en waar we goed naar toe zouden kunnen.

Alvast bedankt!

Hoi Bruno,

ik kan je helaas niet van een antwoord voorzien, maar wilde net dezelfde vraag op de site stellen! Ik vertrek over 10 dagen al en heb ook alleen nog maar een ticket geboekt. Op internet vind ik vooral agencies in KTM, maar het lijkt me dat het ook in Pokhara te regelen moet zijn. Ik wacht samen met je op een antwoord!

Veel plezier in Nepal alvast!

Hoi!
Wij zijn in oktober in Nepal geweest en hebben daar de Jomsom trek gedaan. Dit hebben wij via http://www.hardrocktreks.com/ geboekt. De eigenaar heet OM en wij hebben alles via de mail geregeld en de overige zaken in Kathmandu op zijn kantoor (trekking permits e.d.). Ook zelf tickets geboekt en de rest via hem. De prijzen die op zijn site staan kunnen afwijken, wij hebben 23 dagen rondreis inclusief slaapplaatsen, trek, porter/guide (1 mannetje), Chitwan volpension incl. excursies en afsluitend een mountainflight gedaan voor ongeveer 1200 dollar totaal voor 2 personen. Op de site staat een duurdere prijs dus het is zeer de moeite om even contact met OM op te nemen. Dit bureau zit in Kathmandu maar heeft connecties met de andere plaatsen. Wie weet kan OM wat voor jullie betekenen. Andere organisaties vanuit Nederland (bv Sawadee) boekt de rondreizen ook via hem. Ook Shoestring boekte vroeger bij hem en Yorin travel heeft ook een recentie achtergelaten op de vroegere website (weet niet of deze zijn overgenomen in de nieuwe website).
Succes en ik hoor wel hoe jullie het ervaren hebben!

Groeten,
Dewi

Ik deed in 1993 een trekking met Hardrock,toen was Om daar ook al de baas, grappig.
In Pokhara zitten genoeg bureautjes. het wordt in pokhara niet altijd gewaardeerd als je er bent met gids/drager uit Kathmandu. Zoek er eentje die is aangesloten bij TAAN, dan weet je dat de mensen die je bij je hebt goed verzekerd zijn en zo.

Bedankt voor de tip Dewi. Ik heb inderdaad contact opgenomen en hij heeft voor ons een heel mooi voorstel op maat gemaakt. Het ziet er heel goed uit en ik heb er alle vertrouwen in dat 't een fantastische reis gaat worden.

Ik laat zeker nog even weten hoe onze ervaringen waren.

Ik ben gisteren teruggekomen uit Nepal. Ik ben daar samen met een vriendin 4 weken geweest en we hebben onder andere een 3-weekse trekking rond de Manaslu gemaakt. Het was geweldig en zeer zeker aan te bevelen.
Via via hadden we van tevoren al e-mail contact gezocht met een gids in Kathmandu: Palsang Tamang, die sinds vorig jaar een eigen expeditiebureautje heeft, maar tevoren vele jaren heeft gewerkt als gids bij HT (Himalaya Trekking). Zij bureautje heet “Himalayan Vacation Treks & Expedition”, tel: +9779841506950, e-mail: [EMAIL=“palsangtamang2003@yahoo.com”]palsangtamang2003@yahoo.com
Hij is een zeer betrouwbare en uiterst vriendelijke man die werkt met een vaste groep gidsen, dragers, etc. Het geld dat hij verdient gebruikt hij o.a. om zijn mensen verder te scholen en het dorp waar ze vandaan komen te helpen met allerlei praktische zaken (onderwijs, electriciteit, hygënische omstandigheden, kansen creeren voor vrouwen, etc.).
Hij heeft ons een fantastische reis bezorgd en ik kan hem van harte aanbevelen.
Bert Goud, Eindhoven