As zondag vertrek ik voor een maand naar Nepal. Ik start in Kathmandu en wil in een maand graag de ABC trek doen, een aantal dagen in een klooster en naar Chitwan.
Ik heb nog niets gereserveerd/geboekt. Ik heb al ontzettend veel aan dit forum gehad, maar nu begin ik toch een beetje zenuwachtig te worden mbt het boeken van de 12 daagse trek Annapurna Base Camp.
Kunnen jullie mij antwoord geven op de volgende vragen?
Waar kan ik het beste de trek boeken? Kathmandu of Pokhara? En bij een hotel of een tour office?
Kan dit nog een dag van te voren?
Waar moet ik op letten bij het boeken? (veiligheid, meisje alleen…)
wanneer je binnenkort door Kathmandu (Thamel) en Pokhara wandelt zul je zien dat een deel van je vragen overbodig blijken te zijn geweest., Een rij van trekkingbureautjes waar je binnen kunt lopen en iets kunt regelen.
ABC zou ik in Pokhara regelen, die zitten er ten slotte “om de hoek”. Meisjes/dames alleen geef ik vaak deze tip http://www.3sistersadventuretrek.com/ een bureau met vrouwelijke dragers/gidsen. Ik zou me daar als vrouw best prettig bij voelen eerlijk gezegd.
25 euro per dag eten en slapen, gids 20 euro per dag, drager 15 euro per dag. In die orde van grote kun je rekenen.
Ik zou, snel door gaan naar Pokhara en het regelen. Wellicht gaat er een paar dagen later een klein groepje waarmee je mee kunt, dan kun je dat boeken en door reizen naar Chitwan, daar rondkijken, terugkomen en op trekking gaan. Of je kunt wel 2 dagen later, dan doe je cjhitwan na je trektocht. beide opties zijn prima, maar treuzelen waardoor er iets af kan vallen is zonde, nietwaar?
Je zult zien dat je verder in Kathmandu alles op loopafstand kunt regelen, Toeristenbus naar Pokhara bv. Maar dat kan ook in je hotel, ik vraag altijd alles aan de receptie. Die regelen graag dingen voor hun gasten en ik doe liever andere dingen dan regelwerk als ik in Kathmandu ben. Koffie drinken op een dakterrasje boven de Bodnath stupa bijvoorbeeld!
3 sisters organisatie in Pokhara is zeker een aanrader.
Ik ben er zelf 2 maal mee op trekking geweest en alles was tot in de puntjes geregeld…
Laatste keer was oktober-november 2013.