Wij zijn ons aan het oriënteren voor een vakantie naar Nepal. Maar mijn twijfel is, moet ik alles in Nederland regelen of kan ik het daar ter plekke regelen, ons plan is om in oktober naar Nepal te vetrekken en hebben 3 weken, wat ik lees is het dan daar hoogseizoen en is het druk met busvervoer en dit vervoer moet je dat al een aantal dagen van te voren boeken.
Wie kan mij hier over vertellen, wij willen van Kathmandu naar het Chitwan National Park dan naar Pokhara voor een trekking rondom Annapurna.
Nepal online, organiseert dit, maar daar zit natuurlijk ook een prijskaartje aan, maar je hebt wel het gemak van…
Hi Mbt je vragen is al heel erg veel geschreven op dit forum maar ik zal het kort beantwoorden:
op de pannenkoekroute Kathmandu-Pokhara-Chitwan is dagelijks meer dan voldoende vervoer en te boeken via meer dan genoeg agenten in de stad of gewoon bij je hotel of guesthouse. Als je vooraf een hotel of guesthouse boekt via internet is het handig om aan te geven wanneer je met de bus waarheen wilt dan kunnen zij direct een ticket voor je boeken. Je kunt dit ook in pokhara en chitwan gewoon vanaf de bank regelen. Maar geloof mij er is altijd ruimte in 1 van de vele bussen. Mocht je van KTM op Pokhara willen vliegen dan is dat ook bij aankomst goed te regelen.
Trekking rond de Annapurna hetzelfde verhaal, maar omdat je 3 weken gaat neem ik aan dat je maar een klein deel van het circuit gaat lopen
Ik zou het nooit online boeken juist omdat het in Nepal zelf allemaal zo makkelijk te doen is. Ik zie en spreek hier veel mensen die kapitalen uitgeven aan een buro die vooraf hun reis (of groepsreis) boekt op de route ktm/pok/chitwan.
Mocht je echt denken zelf niets te kunnen in het buitenland dan is vooraf laten organiseren een optie natuurlijk.
Als je verder specifieke vragen hebt, tips wilt of wat dan ook schroom niet om het hier te vragen.