Prive boot Ha Long Bay

Ik ga deze zomer met 4 man naar Vietnam en Cambodja tevens gaan we naar Ha Long Bay.

Nu vraag ik me af of je daar ook een klein bootje kan huren voor 4 man. Dus niet een grote boot met meerdere mensen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten,

Thomas

Hoi Thomas,

Ik heb er geen ervaring mee. Ik heb alles low-budget gedaan en dan kom je uiteraard op een boot met meerdere mensen uit. Wel waren het allemaal mede-backpackers en was de sfeer heel leuk.

Misschien dat een medereiziger je van meer informatie kan voorzien?

Groetjes, Anne

Ps: ik heb je berichtje even verplaatst naar het Vietnam Reiscafé.

Hallo,

We zijn hier de afgelopen periode ook mee bezig geweest. Eco Friendly Vietnam heeft boten voor 4 personen. Ik heb er dus geen ervaring mee!

Met vriendelijke groet,
Peggy

Hallo Thomas,

Ja, dat kan zoals Peggy ook al aangaf.

Ik heb dit ook gedaan voor 4 personen met 1 overnachting een jaar of 5 of 6 geleden.

De kosten liggen natuurlijk aanzien hoger dan op een gewone junk.
Wij betaalden toen 275 dollar pp, zonder de transfer en de kosten aan boord.
Deze zijn ook hoger, reken op 5 dollar voor een flesje heineken en 4 voor een cola.

Ik heb even gespiekt op internet naar onze boot toen en deze vragen nu 330 pp zonder de transfer voor een cruise van 2 dagen / 1 nacht.

Prive transfer vv kost je additioneel nog eens 200 dollar, maar dan voor je hele gezelschap.

Totaal dus 4 x 330 = 1330 + 200 = 1530 dollar

Misschien heb je zo een richtprijs?
Ik heb gekeken voor 15 augustus.

Boeken via een bureau kan je soms wel wat schelen, en daarom misschien waard om even het internet af te struinen en misschien links en recht wat offertes op te vragen.

Wanneer je echt voor dit idee wil gaan, echt vooraf regelen.
Er varen 500 boten elke dag rond in de Bay en het aandeel prive is niet echt heel groot.

Een boot voor 1 dag afhuren is beduidend goedkoper, reken dan op iets van 600 dollar.
heb ik ook gedaan, maar dit gaf veel problemen.