Prive boot Ha Long Bay

Ik ga deze zomer met 4 man naar Vietnam en Cambodja tevens gaan we naar Ha Long Bay.

Nu vraag ik me af of je daar ook een klein bootje kan huren voor 4 man. Dus niet een grote boot met meerdere mensen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten,

Thomas

Hoi Thomas,

Ik heb er geen ervaring mee. Ik heb alles low-budget gedaan en dan kom je uiteraard op een boot met meerdere mensen uit. Wel waren het allemaal mede-backpackers en was de sfeer heel leuk.

Misschien dat een medereiziger je van meer informatie kan voorzien?

Groetjes, Anne

Ps: ik heb je berichtje even verplaatst naar het Vietnam Reiscafé.

Hallo,

We zijn hier de afgelopen periode ook mee bezig geweest. Eco Friendly Vietnam heeft boten voor 4 personen. Ik heb er dus geen ervaring mee!

Met vriendelijke groet,
Peggy

Hallo Thomas,

Ja, dat kan zoals Peggy ook al aangaf.

Ik heb dit ook gedaan voor 4 personen met 1 overnachting een jaar of 5 of 6 geleden.

De kosten liggen natuurlijk aanzien hoger dan op een gewone junk.
Wij betaalden toen 275 dollar pp, zonder de transfer en de kosten aan boord.
Deze zijn ook hoger, reken op 5 dollar voor een flesje heineken en 4 voor een cola.

Ik heb even gespiekt op internet naar onze boot toen en deze vragen nu 330 pp zonder de transfer voor een cruise van 2 dagen / 1 nacht.

Prive transfer vv kost je additioneel nog eens 200 dollar, maar dan voor je hele gezelschap.

Totaal dus 4 x 330 = 1330 + 200 = 1530 dollar

Misschien heb je zo een richtprijs?
Ik heb gekeken voor 15 augustus.

Boeken via een bureau kan je soms wel wat schelen, en daarom misschien waard om even het internet af te struinen en misschien links en recht wat offertes op te vragen.

Wanneer je echt voor dit idee wil gaan, echt vooraf regelen.
Er varen 500 boten elke dag rond in de Bay en het aandeel prive is niet echt heel groot.

Een boot voor 1 dag afhuren is beduidend goedkoper, reken dan op iets van 600 dollar.
heb ik ook gedaan, maar dit gaf veel problemen.

Zoals gezegd zijn er maar rond de 500 boten, incl de priveboten en de langere tours.

Omdat we dus een boot hadden gehuurd voor ons gezelschap wilden we dus geen andere mensen erbij en hadden een boot met ruimte voor zeker 75 mensen.

Nu moet je weten dat je in een rij staat en via een afgezette gang een boot krijgt toegewezen.
Wij lieten onze boekingspapieren zien en er was ineens wat gepraat via een walki talki en moesten ineens ruimte maken voor andere mensen en de man verstond geen engels.

Ik wist dat onze chauffeur aan het lunchen was bij het restaurant en heb mijn vrouw naar hem toegestuurd om hen te halen; hij sprak ook geen engels overigens maar kwam mee.
Hij vroeg wat en kreeg een antwoord en belde het reisbureau op en de telefoon ging van de een naar de ander.

Na het einde van het gesprek maakte de chauffeur een gebaar van het komt goed, wat er goed moest komen wisten we toen nog niet.
Maar na enige tijd kwam er iets via de walki talk en wuifde de schijnbaar geïrriteerde man naar ons en we konden aan boord.

Achteraf hebben we navraag gedaan en bleek dat ze onze boot ook aan een chinees gezelschap van 35 mensen hadden verhuurd voor de overgebleven plaatsen.

Ons bureau heeft haar invloed aangewend en hebben toen de tour kunnen vervolgen zonder de chinezen.

Dit is overigens niet exemplarisch voor Halong Bay, maar geld voor diverse tours.

Je boekt een prive tour bij een organisatie en deze besteed dit weer uit aan een lokale organisatie.
deze houd zich niet aan de afspraak en een prive tour in de Mekong Delta veranderd ineens in een groeptour.

neem dan meteen contact op met je reisbureau en ik weet zeker dat je bij het einde van de tour als een vorst wordt behandeld door het plaatselijke bureau.
Helaas wel bij aankomst, maar er komt een restitutie op de reissom van die trip of een upgrade op bijv. hotel en eventueel een gratis diner oid.

Ik heb in Can Tho zo diverse mensen ontmoet, en heb via mijn contacten daar dit voor elkaar gekregen , dus dat ze wat compensatie gekregen hebben.

gr.
Ton.

1 like

Wij zijn afgelopen mei met Indochina Junks gegaan op een groepsboot, maar vormden met 3 privebootjes en een andere boot een uitzondering op de massa. Kijk even op de site van Indochina junks en vraag daar de prijzen na. Ons prima bevallen: netjes, eten goed verzorgd en van begin tot eind georganiseerd en veilig gevoel gehad.

Schrik trouwens niet van de prijzen voor een boot voor 4…

1 like