Prijzen Cambodja - goedkoper dan Thailand?

Hallo ik ga over 2 weken10 weken naast de buurlanden voor het eerst 3 weken naar cambodja . Ik vraag me af wat de prijzen daar zijn. Is het duurder dan Thailand? Het is een armer land maar het zou kunnen dat ze aan toeristen veel geld vragen . Wat kost een low-budget kamer (1p) met airco? En bijvoorbeeld boottocht van Phnom Penh naar -siem reap over Tonle sap ?

groetjes sander

Ik denk dat je over het algemeen kunt stellen dat Cambodja goedkoper is dan Thailand, zeker op het platteland. Toeristische prijzen zijn er wel, en zeker in de populaire plaatsen als Phnom Penh, Siem Reap en Shinanoukville maar in onze ogen blijft het spotgoedkoop. Een eenvoudige airco kamer kun je zeker vinden voor minder dan $10, vaak zelfs voor de helft of nog minder. Ik heb vorig jaar de boot genomen van PP naar Siem Reap en 'k meen dat 'ie circa $20 of $25 pp was. Zit je zeker 6 - 8 uur op de snelboot! Bij lage waterstanden kan het aanmerkelijk langer duren en moet je soms overstappen. Deze bootdienst heeft echter populariteit verloren omdat de weg van PP naar SR nu in prima staat is en er talloze lijnbussen rijden die sneller en goedkoper zijn. Check de bekende reisgidsen. Eten&drinken is echt goedkoop en met $15 pd kun je prima uit de voeten! Fijne reis toegewenst!

OK bedankt voor je info !!

groetjes sander

???

Mij is het helaas niet gelukt om kamers onder de US$ 10 te vinden met airco, wij waren meestal met z’n tweetjes zo’n US$ 20-25 kwijt.

Eten kan inderdaad makkelijk voor US$ 15, meestal was ik zo’n US$ 7 kwijt.

De boottocht vond ik een beetje teleurstellend, omdat ze uiteindelijk toch een heel lang deel van de reis in de bus zaten ipv op het meer. En de reis met de bus zou idd een stuk sneller en goedkoper zijn geweest :frowning:

Alles bij elkaar opgeteld denk ik dat ik in Thailand (waar ik alleen reisde) veel minder geld uitgegeven heb dan in Cambodja. Ik denk alles bij elkaar zo’n 15 euro per dag vs. 25 euro per dag. Maar dat was wel incl een dure pas voor Angkor Wat!

Veel plezier,

Jenny
http://www.outofasia.nl

Hallo, wij gaan binnenkort naar Cambodja.
Wie kan mij vertellen of de boottocht Siem Reap naam Phnom Penh nog steeds dagelijks gaat en wat zijn ongeveer de kosten per persoon ??
Avast bedankt
Jan en Nel

Hoi Jan en Nel,

de boot gaat nog steeds, maar ik weet niet precies hoe frequent. Prijzen zijn hetzelfde gebleven.

Denk er wel goed over na, want vaak is de boot erg vol en gaat 'ie met een rotgang over het water. Je krijgt niet veel te zien, want eenmaal op het meer zie je alleen nog maar water en dat uren lang.

Ik zou deze skippen en met de bus gaan. Da’s veel comfortabeler en is zelfs flink goedkoper.

Je kunt beter een trip vanuit Siem Reap naar Battambang maken met de boot, want dat duurt niet zolang en je ziet veel meer.

Veel plezier!

Hoi Roberts,
Bedankt voor je snelle reactie en de tips.
Je schrijft dat de prijzen nog hetzelfde zijn gebleven maar hoeveel is hetzelfde ? En weet je toevallig hoelang de bus er tegenwoordig over doet ? Jan en Nel

Hoi Jan en Nel,

de prijzen van de boot lagen een aantal maanden geleden nog steeds ergens rond de 25 dollar per persoon, maar kan bij enkele tussenpersonen natuurlijk een beetje verschillen :wink:

De bus is 8 tot 10 dollar per persoon en ik meen dat we er een kleine 6 uur over hebben gedaan, inclusief een pauze van een dik half uur. Je kunt tijdens de pauze trouwens lekker eten bij het “wegrestaurant” of bij de stalletjes.

Succes!

Hoi Roberts,
Nogmaals bedankt voor alle info.
Groeten en tot ziens
Jan en Nel

Hallo,

De info zoals Robert hem geeft klopt nog steeds ik heb zelfs gelezen dat de boot inmiddels tussen de 30 en 35 Us dollar kost. Wij hebben zelf de bus gedaan voor 7 Us dollar per persoon met Capitol tours een prima busmaatschappij die ook in de lonely planet staat vermeld. De bus was eigenlijk alle keren dat wij hem namen niet vol dus dan gingen er altijd lekker voor zitten. De busrit duurt ongeveer 6 a 7 uur. Wij gingen altijd om 7 uur in de ochtend weg en dan rond het middag uur ben je in Siem Reap.

gr van Moira

sluit me aan bij de vorige reacties.
De bus is prima. ik vind het zelf leuker dan met de boot en een stuk goedkoper natuurlijk. In de bus kijk je lekker uit het raam en zie je het leven van de gemiddelde cambodiaan aan je voorbij trekken. je kijkt je ogen uit. op de boot zie je water, water en nog eens water.
Afhankelijk van het seizoen kan het ook nog eens bloedlink zijn. Met name als je met kleine bootjes naar de grotere vaart en midden op het meer met bagage en al van het ene bootje naar het andere moet overstappen.
De bus maakt meestal een stop in een dorp waar je gefrituurde vogelspin kunt kopen en eten en waar je ook altijd wel een levende kunt vinden om over je hand heen te laten lopen (als je dat leuk vind)