Ik haal 28 dec een vriendin op uit Bankok. Daarna willen we naar Cambodja. Met het vliegtuig kost dit zo’n 100 dollar pp. Weet iemand wat t kost met de bus en/of trein en hoelang dit duurt en hoe dit verloopt??
Hallo,
Ik weet niet bij wie je gekeken hebt maar je kunt ook met airasia vliegen van Bangkok naar Phom Phenh de hoofdstad van Cambodja.
Als je over de grond wil gaan dan kun je met de trein of bus naar de grensplaats boipet en dan vanaf daar weer met de bus verder naar Siem Reap of Battambang.
Weet wel dat je al snel ook veel geld kwijt ben voor deze trip.
1.vragen om Thaise bus/trein prijzen kan je net zo goed laten-supergoedkoop. als je je als Thai kan voordoen is de stoptrein GRATIS
2.al dit soort info-moira-noteer voor later-ik blijf dit niet 20+ keer herhalen
www.talesofasia.com
Hallo,
Als je niet dingen 20 keer wil herhalen wat doe je dan op dit forum. Dit is heel normaal omdat er nieuwe mensen hier komen en die zullen onwijs veel vragen opnieuw gaan vragen. Mensen hebben vaak geen zin om het hele forum door te lezen vandaar dat je dezelfde vragen opnieuw gaat krijgen.
omdat jij met haa dao=5 stars gemerkt staat en thailand team-dacht ik dat je je voordeel met die hint kan doen-op die site alles wordt voor je bijgehouden en dus heb je meteen de laatste stand van zaken. Dus dacht ik dat jij het kan doen als ik geen zin heb. HIer in BKK wordt bag wahn geprefereerd-in bahasa heet dat mulut besar- om dan meteen te roepen-mai pen rai.
Hallo,
Sorry ik snap niet helemaal wat je allemaal bedoelt en uit je nek lult. Ik heb die 5 sterren door het posten van berichten. Ik ben actief op dit forum omdat ik mede in het thailand team zit.
Ik weet gewoon inmiddels uit ervaring dat er vaak herhaald zal moeten worden. Mij maakt het niet uit jou blijkbaar wel vandaar dat ik aangeef als je daar geen zin hebt dan kun je net zo goed gelijk stoppen met posten.
Beste Deborah,Je neemt s’morgens de trein vanuit hualamphong(05:55am)naar Aranyaprathet;aankomst=11:35am.Daar aangekomen kun je een tuk tuk nemen(40/60bath)of een bus(10bath)naar de grens (poiphet)openingsuren van de grens=07:00am tot 20:00pm.FF ook nog zeggen Deborah dat je ook nog een latere trein kunt nemen in Bangkok,maar dan zit je vast aan de grens(dus opletten)éénmaal de grens overschreden kun je van Poiphet naar Siem Reap,met de taxi betaal je ongeveer 1000bath(prijs moet je afspreken)reistijd bedraagt:31/2uur of met de bus(190bath)reistijd bedraagt:6uur.Moest je eventueel naar Phnom Phenh reizen met de bus;dan kun je van Poiphet een bus of pick-up nemen naar Battambang.éénmaal daar aangekomen kun je een bus nemen naar Phnom Penh busticketje kost ongeveer 4dollar;reistijd bedraagt ongeveer 51/2uur.Bussen van Battambang naar Phnom Penh vertrekken :6:30am tot12:45pm.Ik hoop dat je er iets aan hebt aan mijn informatie Deborah;het was graag gedaan,en van mij mag je,je vraag 20keer stellen ik maak daar geen problemen over;tenslotte wij zijn hier op deze forum om elkaar te helpen en niet om mensen aftebreken,zoals sommige!!gegroet:georgessiam.
hallo Deborah, zoals Georgessiam al zegt kan je via de door hem genoemde route naar cambodja
maar zoals Moira al zei kan je met air aisia ook vliegen en dat kost maar een paar tientjes dus in bijna net zo goedkoop en veel sneller
de keus is dus aan jou
groet dirk
bkkflyer ik begrijp je ergenis niet helemaal dit is een forum wat groot is geworden door mensen die elkaar willen helpen en het niet erg vinden dat mensen soms vragen stellen welke naar langer zoeken al te vinden zouden zijn ergens hier als dat z’n grote ergenis is voor je waarom geef je dan nog antwoord?? relax don’t stress
ik denk dat het idd vliegen word, het kost wel er veel tijd met de bus, al heb ik die wel, maar vooral zo lang achter elkaar zitten trekt mij niet! ik had idd bij air asia gekeken en kom dan op 104 euro pp uit op 29 dec dus t valt wel mee, zeker zo rond de feestdagen is duurder lijkt mij. bedankt voor reacties. het is door de vele reacties soms niet meer te volgen op andere forum wat nu precies het goede antwoord is vandaar iig mijn (herhalings)vraag.
Hoi Deborah,moest je nog eventueel vragen hebben over het noorden of n- oosten van Thailand,mag je me altijd een pmtje sturen.Misschien dat je nog plannen hebt in Thailand?gegroet:georgessiam.
Ja idd heb wel plannen maar niks concreets. ga eerst ff bijkomen en dan plannen, maar zal je zeker mailen!! thanks