Prijs vliegticket

Vanaf 1 mei vliegen de Emiraten ook vanaf Schiphol, dat scheelt weer qua tijd.

kijk ook op supersaver.com - geniale site
die site moet je regelmatig checken, en ook de vertre-k en aankomstdata een beetje heen en weer schuiven dan kan je soms ineens een hele goedkope ticket vinden

waar je ook op moet letten…
vliegen op johannesburg is goedkoper dan kaapstad
vliegen op dinsdag, woensdag, donderdag is goedkoper

wij hebben een ticket gevonden van 460 euro retour op johannesburg… en heb ze nog goedkoper gezin (paar tientjes) maar toen niet gekocht, aanbiedingen kunnen wel dag later ineens weer weg zijn…

succes

ben ook aan het zoeken naar een ticket tijdens de WK periode, en mijn ervaring is dat de prijzen nog steeds wekelijks dalen. ik zit nu op ongeveer 688 € , met emirates vanuit dusseldorf. niet verkeerd voor tijdens (vlak voor heen en vlak na terug) het WK. maar weet uit betrouwbare bron dat de touroperators tickets terug gaan geven door tegenvallende verkoopcijfers van WK packages. het zou dus best kunnen dat de prijzen nog verder dalen… (of stijgen als het WK toch ineens hip wordt, dat is het risico…)

Wanneer je rond het WK wilt komen dan zou ik zeker wachten tot een week of 6 (max. 4) voordat het begint hier.

De prijzen zullen idd nog verder dalen, aan de andere kant onder de Eur 700,- in de Juni-Juli vakantieperiode is geen slechte prijs.

Groetjes uit zonnig :zon02: Zuid-Afrika,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Ik ben op zoek naar een vliegticket in juli/aug (Johannesburg).
Ik kom steeds rond 1000 euro uit, is het nu ook nog mogelijk om voor minder die tijd te vliegen. Ik kan het niet vinden, maar hieronder zie ik veel aantrekkelijkere prijzen. Waar moet ik zoeken?

Ik vlieg in augustus van Dusseldorf naar Johannesburg en v.v. voor € 495,- met Afriquiyah Airways, dus dat is zeker een stuk goedkoper dan de 1000 euro waar jij op uit komt. Ik heb geboekt via Ebookers.nl dus daar zou je even kunnen kijken of er nog tickets beschikbaar zijn. Nadeel van deze maatschappij is dat ze (volgens mij) maar één keer per week vliegen, dus je bent niet zo flexibel met de data. Ik vlieg op maandag heen (aankomst dinsdag) en op dinsdag terug (aankomst woensdag).

Ze vliegen ook van en naar Amsterdam, ik weet niet of dat op andere dagen is.

Succes!

Bedankt, eigenlijk zijn wij wel gebonden aan data, om 3 weken te kunnen moeten we van zaterdag op zaterdag vliegen.

Volgens mij zijn er hier wel wat forumgebruikers die ervaring hebben met Afriqiyah. Ik vlieg volgende week met deze maatschappij vanaf Düsseldorf naar Johannesburg (via Tripoli). Twee vraagjes:

• Ik neem aan dat de bagage direct wordt doorgelabeld naar Johannesburg, dus dat ik daar in Tripoli niets aan hoef te doen?

• Kun je op het vliegveld in Tripoli betalen met euro’s en / of randen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Ja wordt gewoon doorgelabeld, geen probleem.
In Tripoli wordt je wel verteld waar je kan wachten op je doorvlucht, men spreekt gebrekkig Engels, maar zijn super vriendelijk.
Je moet even weer je paspoort laten zien en als je niet je instapkaart heb gehad in Dusseldorf voor Tripoli-Johannesburg, moet je die op Tripoli halen. Anders gewoon even je instapkaart laen zien, dan mag je gelijk de wacht ruimte in.

Je kan met Euro’s betalen, maar ze rekenen dat wel even om.

Bedenk dat er niet veel faciliteiten zijn daar. En de toiletten zijn NIET op Europeese standaard qua hygiene. Dus als niet daar gaan als je echt niet hoeft! Het is maar dat je het weet. (ok al staan je te dweilen, alleen de vloer wordt dan gedaan!)

Voor de rokers, daar kan je zeer goedkoop cigaretten kopen, maar GEEN alcohol.

Ook aan boord geen alcohol te krijgen. Wel is het eten daar zeer goed en je kan altijd om een kussen, deken en nog eer water vragen.

Ze vliegen ook vanaf Amsterdam op vrijdag en vanaf Brussel op Dinsdag.

1 like

Dag Annemieke,

je schrijft dat je op de luchthaven van Tripoli zeer goedkoop sigaretten kunt kopen : hebben ze bv. ook Marlboro - en tegen welke prijs (ongeveer) ?

Bedankt,
Frank.

Hallo Frank,

Geen idee, ik rook niet zelf. heb daarom ook niet naar de merken gekeken. Maar de vele vrienden/gasten die al via Tripoli zijn gevlogen, zeggen dat het spot goedkoop is!

Deze week tickets gekocht aan 540 euro voor retour Brussel - Johannesburg 20/07 - 13/08 met Egyptair. Goeie prijs denk ik?

Is een goede prijs, wij vlogen voor Eur 1150 (3 tickets) ook met Egypt Air, via Cairo.

Greetz,
Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Op dit moment is British Airways een aanrader. Wij gaan er rond 31 jan. heen en ongeveer 25 juli terug. Prijzen liggen tussen de 590 en 650. Ligt er net aan op welke dagen.

In Maart 2011 kun je voor Eur 545 via Cairo naar Jo’burg vliegen, geen verkeerde prijs!

Groetjes uit de bush,

Corné van Dongen.
Amukela Game Lodge.

www.amukela.com