Eind september vertrekken mijn vrouw en ikzelf voor een rondreis van 3 weken naar Zuid Afrika ( Geboekt met Riksja - Zuid Afrika Online )
Het meeste ligt natuurlijk al vast en we zijn nu al ( vooral ik dan ) bijna dagelijks overal aan het rondkijken om bijkomende info te bekomen .
Wij vertrekken in Johannesburg en eindigen in Kaapstad ( met binnenlandse vlucht Durban - Port Elisabeth )
We overnachten één nacht in Pretorius Restcamp in Kruger park .
Ik heb wat commentaren gelezen over dit Restcamp en sommigen zijn goed maar verschillenden zijn toch niet zo positief .
Er is o.a. slechts één restaurant in dit camp en dan nog een fastfood restaurant ( Wimpy of zoiets )
Nu ja voor één nacht zal dat wel lukken denk ik dan .
Zijn er in het kruger park op andeer plaatsen ook mogelijkheden om iets te eten onderweg, of moet je zien dat je voordien voorraad hebt ingeslagen om mee te nemen onderweg ?
Wij zitten namelijk net voor we het kruger park inrijden twee nachten in een privé reservaat ( Nthambi Tree Camp in Klaserie Game reserve )
Dus ik denk dat we dan niet veel inkoopmogelijkheden gaan tegenkomen alvorens het Kruger park in te rijden .
Kunnen we dan best het kruger park inrijden langs een iets noordelijkere ingang ( Orpen Gate ) of toch beter via Hazyview ( waar wel inkoopmogelijkheden zijn ) en dan één van de ingangen daar nemen het kruger park in ?
Alvast bedankt op voorhand voor uw reacties .
Allicht zullen we nog wel met vragen zitten in de nabije toekomst .
MvG
Marina en Patrick
Elke grotere restcamp in het Krugerpark heeft een winkel met een aantal basisproducten. Je kan er brood vinden, vlees, blikken met eten. Sommige winkels zijn al wat uitgebreider dan andere. Bijvoorbeeld Skukuza is het hoofdkamp en de winkel heeft heel wat meer voorraden. Dus op de camping zelf kan je dus iets te eten vinden. Sommige picknic plaatsen hebben ook iets te eten, je kan er bijvoorbeeld een toasted sandwich kopen, en soms wat snoepgoed.
Als je niet helemaal tot Hazyview wil rijden, kan je gerust in Orpen het park ingaan en stoppen in Satara (het 2de grootste kamp). Daar kan je al voorraden inslaan. Ze hebben er ook iets meer restaurants, ik geloof, Mugg and Bean en een Debonairs pizza.
Dus genoeg eten te vinden in Kruger, vooral als je er maar 1 dag bent
Hebben jullie Nthambo Tree Camp geboekt via Zuid-Afrika online ? Wij hebben ook daar gekeken maar je hebt niet echt keuze uit accomodaties. Zijn veel standaardovernachtingen in de vorm van bouwstenen. Wel erg mooie plek voor een overnachting lijkt mij maar 425 euro voor 2 personen per nacht vind ik wel erg prijzig.
Inderdaad , Zuid Afrika online heeft voor ons Nthambo Tree Camp gereserveerd ( althans hun plaatselijke partners waar ze mee samen werken )
Wij hadden bij boeking van de reis geopteerd voor de bouwsteen " Bijzonder plekje in de bush " en dat is voor ons inderdaad Nthamb Tree camp geworden .
Ik denk dat je er tijdig moet bij zijn want soms is dit camp ( Zijn maar 5 hutten voor twee personen ) reeds volgeboekt en dan wordt je in een ander verblijf ergens in de omgeving veronderstel ik ondergebracht .
Wij wilden dit er absoluut bij ondanks het zeer prijzig is ( Dit heeft de prijs van onze rondreis wel aardig naar boven getrokken ) maar ik denk dat dit echt wel de moeite moet zijn midden in de bush verblijven waar de dieren vrij rondlopen . Blijkbaar komen de olifanten dikwijls uit het zwembadje drinken en verblijven er een paar jaguars in de onmiddelijke omgeving . Ook is alles daar inbegrepen ( Game drives, gama walk , alle eten enz … )
Is ook maar iets éénmaligs . Als we nog eens zouden teruggaan naar Zuid Afrika zouden we dit er niet meer bij nemen .
Ok, dank je wel ! Had ik niet gedacht dat ze deze ook konden boeken. Wij zijn nog aan het twijfelen of we alles zelf gaan boeken of toch via een reisorganisatie. Onze reis is pas in november maar je moet er inderdaad snel bij zijn. Soms zijn de overnachtingen via een reisorganisatie ook iets goedkoper omdat ze vaak prijsafspraken hebben gemaakt. Toch nog maar even bij zuid afrika online kijken
Heb nog even gekeken. Een overnachting volgens hun website kost los 3500 pp (is ongeveer 250 euro) x2 =500 euro pp voor 2 nachten all inclusive . Zuid afrika online vraagt 779 euro pp voor 2 nachten. Dat is nogal een groot verschil.
er zijn vele leuke lodges waar de dieren rond de lodge lopen en toch redelijk geprijst maar met welheerlijk eten. zoals. Kurhula lodge top plek aan de Olifants rivier
Bedankt " peter1950 " lijkt mij een goede plaats om aan het winkelcentrum in Hoedspruit even te passeren alvorens het Kruger Park in te rijden .
Zo kunnen we ons bevoorraden om de dag rond te komen door het park .
Nog een vraagje ivm met de route van Nthambo Tree Camp naar Pretoriuskop restcamp.
Na onze twee nachten in Nthambo Tree Camp ( Klaserie privat game reserve ) overnachten wij de volgende nacht dus in Pretoriuskop .
Hebben wij voldoende tijd om dit toch wel vrij lange stuk doorheen Kruger Park te doen en tijd om de dieren te observeren?
We moeten namelijk voor 18 u in Pretoriuskop zijn .
eerst nog ontbijten in Nthambo Tree camp, dan vertrekken, langs de winkel rijden en dan naar de ingang van het kruger park .
Mijn bedoeling was om het Krugerpark binnen te rijden via Orpen Gate ( Ingang het kortste bij ) en dan zo doorheen kruger park naar Pretoriuskop .
Is een heel stuk door Kruger park en je mag /kan er niet snel rijden ( Willen we ook niet doen omdat we veel willen proberen te zien )
Is het misschien toch niet beter om direct langs de weg buiten het park naar Hazyvieuw te rijden en daar een ingang nemen van het kruger park ?
Dan missen we wel een stuk van het midden gedeelte van het kruger park .
We hebben ook nog bijna de ganse volgende dag om het zuidelijke gedeelte van het kruger park te doorkruisen, daarom leek het mij leuk om via Orpen
binnen te rijden .
Graag jullie adviezen .
Alvast hartelijk bedankt
Het is uiteraard een persoonlijke keuze die “goed” of “slecht” kan uitpakken, voor zover je daarvan kunt spreken. In 2015 ben ik vanuit Shimuwini Restcamp in het noorden door het park naar Berg-en-dal Restcamp gereden, dat is 300 km door het park maar het was een geweldige dag waarop we naast de Big 5 ook wilde honden en hyena’s gezien hebben en dus ook zeer regelmatig zijn gestopt voor de dieren. Qua afstand is jullie route dan ook zeker te doen en omdat je zoals je zelf ook zegt het midden gedeelte anders zou missen zou ik lekker door het park gaan zodat je een betere indruk van het park hebt. Onderweg in Satara of Skukuza even lunchen en je kunt er weer tegenaan.