Prepaid simcard

Hallo,
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een Myanmar prepaid simcard?
Ik ben benieuwd wat het kost om aan te schaffen inclusief een nummer?
En is er een goed bereik om te bellen met Nederland.
Ik vind het namelijk een fijn idee om in geval van nood bereikbaar te zijn!
Groetjes, Lian

Ik hoop dat je recente informatie krijgt, want dit soort dingen veranderen snel in Myanmar. Ik lees bijvoorbeeld dat buitenlandse telefoonmaatschappijen in het gat in de markt springen en de prijs snel zakt.

Het land heeft lange tijd nauwelijks mobiele telefoons gehad en alleen mensen met geld konden zich één veroorloven. Vandaar dat je op straat waarschijnlijk nog steeds beldames in telefoonhokjes ziet met een ouderwetse vaste telefoon. Maar dat verandert snel. Ook heb je op steeds meer plekken Wi-Fi.

Mijn ervaring is van vorig jaar februari/maart. Ik kocht in het centrum van Yangon een tijdelijke simkaard voor 20.000kyatt inclusief beltegoed, maar heb die alleen voor contacten binnen Myanmar gebruikt. Ik heb een zeer eenvoudig reismobieltje (nieuwprijs 11 euro) met dual sim waar ik mijn eigen simkaart ook in kan laten en koop in bijna ieder land een simkaart (vaak voor slechts een paar dollar).

Aanschaf op het vliegveld schijnt duurder te zijn dan in het centrum.

Johan

Hoi Johan, bedankt voor je reactie!
Waar lever je een tijdelijke simkaart weer in? Kan dat dan op alle plaatsen in Myanmar?
Op de meeste vakanties schaffen wij ook een lokale simkaart aan, voor inderdaad weinig geld, en gebruiken daar dan een oude mobiel voor.
Oud mobieltje dus meenemen en dan maar zien!

O, met tijdelijk bedoel ik dat de simkaart maar beperkt geldig is. De Expiry Date was 30.4.2013, dus circa 2 maanden. Voldoende om de volle 28 dagen visum-periode te overbruggen. Ik heb ´m niet hoeven opwaarderen. Er staat Myanmar Post & Telecommunications op (MPT). Bij je eerste hotel kunnen ze vast ook advies geven.

Johan