Mobiel bellen/ pre paid?

kan je in Australie ook een prepaid simkaart kopen voor je mobiel? Iemand nog tips om voordelig naar NL te bellen vanuit Australie?? Werk een sim kaart van Lyca mobile die in NL is gekocht ook in Australie?

Andere tips zijn van harte welkom!

bedankt

gr. Angel>>>

Hallo,

Het antwoord is ja mits je mobiel simlock vrij is. Je kunt kijken bij Virgin, Optus, Telstra en Vodafone enzo zijn er nog vele andere. Ik kan je geen antwoord geven over dat kaartje van Lyca mobile.

Dank je wel! En ik neem aan dat ik deze simkaart gewoon alvast in nederland kan kopen??? Mijn toestel is simlock vrij;)

Het lijkt me voordeliger om het ter plaatse te regelen. Wij hadden ook een prepaidkaart in Australie, maar hebben hem zeggen en schrijven 2 keer kort gebruikt. Mijn Nederlandse mobiel had bij vertrek uit Nederland zoveel beltegoed dat ik die ook net zo goed had kunnen gebruiken. Ja, dat is duurder en alleen handig als je weinig gaat bellen maar de simkaart kostte EUR 30,00 bij aanschaf (in Nederland) en uiteindelijk bleek dat dus een slechte investering. Er is overal internet, en we stuurden dus gewoon mails en campings kwamen we zo wel tegen, slechts één keer hebben we vooruit moeten bellen omdat we geen camping in de buurt konden vinden (in 4 weken). Dat waren dus 2 korte telefoontjes tot we een reservering hadden. Gebruik van mijn Nederlandse mobiel had echt geen EUR 30,00 gekost…

1 like

Ik zou een simkaart idd te plekke aanschaffen als je denkt die nodig te hebben. Maar om naar NL te bellen zou ik bellen via een telefooncel met een goedkoper belkaart die je op elke straathoek in de grotere steden kunt kopen.
Prepaid simkaarten zijn idd gewoon te koop.

1 like