Kan iemand me meer vertellen over een Safaricom simcard?

Ik ga binnenkort naar Kenya en zou graag willen beschikken over een locale simcard voor mijn mobieltje. Stuk goedkoper om te bellen en te sms’en lijkt mij.
In Gambia kocht ik altijd een locale simcard die ik gebruikte tijdens mijn vakantie. Het koste bijna niets en de bel/sms kosten waren een stuk goedkoper.
Heeft Safaricom ook zo’n mogelijkheid? Ik wordt nl. via de website niet echt veel wijzer.
Wel heb ik gelezen dat ze op de luchthaven een kantoortje hebben. Mocht de mogelijkheid er zijn om zo’n simcard voor tijdelijk gebruik te kopen is dit dan snel te regelen (wil nl. niet dat mensen in de bus op mijn “luxe probleem” moeten wachten)
Ben benieuwd naar de eventuele reacties.

Groet,
Tremma

Een simkaart van Safaricom kost ongeveer kes 100, een euro. Er zijn andere aanbieders die gratis simkaartjes weggeven maar Safaricom heeft 70% van de markt in handen, en bellen van ander profiders naar Safaricom kan duur zijn.

Safaricom somkaartjes en beltegoed zijn werkelijk overal verkrijgbaar vanaf kes 10 tot 1000, smsen naar Europa is kes 10 per sms. Wil je goedkoop bellen, gebruik dan Skype in een internetcafe anders betaal je kes 40 per minuut.

Je kunt voor 2000 shilling een modum kopen voor je laptop, opwaarderen met beltegoed en databundels kopen, de informatie daarvoor is bijgesloten bij de modum.

Safaricom heeft momenteel denk ik de beste dekking in Kenia, in afgelegen gebieden kan het zijn dat je geen bereik hebt maar dat is met alle aanbieders zo.

Zorg wel dat je een simlockvrije telefoon mee neemt …:zon02:

Ja hoor gaat heel snel maar is op het vliegveld wel veel duurder dan elders. Je kan ook aan iemand in je hotel vragen een kaartje voor je mee te brengen.

Mijn gasten hebben ook Safaricom gekocht en dat kosstte slechts 50 Kes in Januari ll.

Bellen ermee is erg duur !! Sms’sen is 10 ksh per sms (naar EU)

Zain en Celtel zijn ook goed en goedkoop. Enjoy your stay.

http://www.rinique.net

Hoi Keyna en Mwende,

Dank voor jullie informatie. Ik wil de simcard uitsluitend gebruiken om te sms-en naar Nederland. Heb wel een netbook maar in Club Sun N Sand is geen Wifi. Dus skypen is geen optie.

Het is voor mij 10 jaar geleden dat ik voor het laatst in Kenia ben geweest dus sinds die tijd is er een heleboel veranderd.
Dat zal na 10 jaar de 6e keer zijn dat ik terug ga naar Kikambala.
Als er in Kikambala geen simcard te koop is dan zal ik zeker gebruik maken van het personeel van het hotel om te vragen om een kaartje voor me te willen kopen in Mtwapa of Mombasa.
Heb van hun ‘diensten’ in 1997 al eens gebruik gemaakt toen er nog een hardrock cafe was in Mombasa om Tshirts voor me te kopen.
Ik zie er echt naar uit om weer terug te gaan.

Nogmaals dank voor de informatie

'k Denk dat je ze zelf op de receptie kan kopen in Sun ’ Sand.
ZOniet zijn ze zeker ook in Kambala of Majengo te verkrijgen .

succes

Als je ipv 00031 88831 gebruikt, is het bellen naar Nederland veel goedkoper. In oktober werkte dit nog uitstekend.

Kan ik met een ** Safaricom simcard** goedkoop bellen in keynia? en kan iemand mij goedkoop opbellen van kenia? Ik heb prepay van proximus (als iemand van kenia mij opbelt in kenia kost dat iets meer dan 2€ per min.)Dat vind ik wel iets te veel.

Ja, dat kan, antwoord op al je vragen. Héél handig, vooral aanschaffen zo’n simcard en beltegoed.

Groet,
Diani:vak02:

1 like