Telefoneren!

Hoe is het gsm netwerk in Kenia?
Heb KPN abonement!
Ga naar tsavo East en west en nog een ff naam vergeten.
Slapen in lodge en tentedcamps.

Heb er zin in maar vind het ook super spannend!

Het GSM netwerk is prima, in de parken niet altijd overal optimaal (gelukkig) maar bij de lodges staan vaak wel weer zendmasten.
Heb je een simlock-vrije telefoon?
Dan kun je het voordeligste een simkaartje kopen, kosten vanaf gratis tot 80 eurocent.
Sms versturen naar Nl of Belgie kost 8 cent, mobiel bellen 30 cent per minuut.
Bovendien betaal je dan niets als je telefoon ontvangt.

dankje voor je snelle antwoord,
ja heb simlock telefoon dus…

vandaag gaan we boeken spannend!!teminste voor mij.

We willen naar kenia en we gaan met jambo safari teminste daar gaan we boeken.
We slapen in verschillende lodge’s.

Ik vind het super leuk maar ook spannend.

Krijg ook van die cowboy verhalen te horen!
en lees op de site van ministerie dat kenia reisadvies 4 heeft!!en er zijn 6 gradaties dus eigenlijk best hoog!

maar via reisburo vertelde ze mij dat dat meer geld voor aan de grens met somalie maar daar komen wij niet als het goed is!

en dan lees je weer van een stel dat ontvoerd is!

wij gaan met prive chaffeur/gids op pad!

hoe is het weet nu echt in kenia?
wat moet je nu voor kleding mee nemen we gaan op safari maar ook nog paar dagen kust mombasa!

wat een vragen als ik zo terug lee.

groeten anke

Met simlock telefoon stap je automatisch over naar een lokale provider, waarschijnlijk Safaricom.

Kenia is een groot land.
Als men bvb als vrijwilliger naar noord Kenia of richting grens met Somalie gaat is het inderdaad niet aan te raden om daar zonder grondige voorbereidingen heen te reizen.
De routes waar toeristen gebruik van maken zijn best wel veilig, maar Minbuza geeft advies over Kenia als geheel.

Over kleding is al veel geschreven, zoek op - kleding safari Kenia - en je vind veel
resultaten van eerdere adviezen over dit onderwerp …