Pre-Paid Simkaart voor buitenland?

Hoi,
Binnenkort is het weer zover: ik ga op reis.
Nu neem ik altijd mijn oude (niet kapot te krijgen) nokia mee als ik ga backpacken. Maar nu het eigenlijk eerder standaard dan een uitzondering is om wifi punten tegen te komen wil ik eigenlijk mijn smartphone gewoon mee nemen. Mijn huidige telefoon is niet meer super dus als ik hem kwijt raak (of hij wordt gestolen) is het niet het einde van de wereld, ik ben meer bang voor mijn simkaart en abbonement wat eraan vast zit.
Nu zie ik regelmatig reclames van Lebara of Lyca Mobile. Heeft er iemand ervaring met zulke simkaarten? En wat zijn de nadelen en voordelen?
Ik vertrek over minder dan 2 weken, heeft het dan nog zin om een kaart aan te vragen?
Ik hoor het graag,
Groetjes Lotte :dag:

Geen ervaring mee, maar via Wereldwijzer kun je er wel korting op krijgen. Zie www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=1101

Ik heb helaas geen premium account meer. Dus die actie geld niet voor mij. Het gaat me ook niet zozeer om de kosten. Ik denk dat de meeste simkaarten niet heel duur zullen zijn (de duurdere hebben misschien als voordeel dat je goedkoper kan bellen, maarik ben niet van plan -veel- te gaan bellen maar wil alleen bereikbaar zijn voor het geval dat).
Heeft er misschien iemand anders andere tips? Een andere mogelijkheid is om een prepaid kaart van een NL operator te kopen. Bij simyo valt Panama en Costa Rica in zone 3. Dat betekend iets van 2.80 per minuut (zo uit mijn hoofd) Sri Lanka staat vervolgens hoog op mijn lijstje maar dat ligt in zone 4 en is dus nog duurder.

Na veel verschillende berichten gelezen te hebben over lebara (voornamelijk negatieve berichten) heb ik besloten bij een willekeurige operator een prepaid kaartje te kopen (vodafoon in mijn geval). Mocht mijn telefoon nu gestolen worden of op een andere manier in verkeerde handen komen is het ‘op is op’. De kosten komen trouwens op hetzelfde neer als bij mijn huidige abonnement.
Dus bij deze hoef ik geen ervaringen meer te horen!
Doei Doei