Simkaart voor tablet

Beste mensen,
Ik heb net een Samsung galaxy tap 2 P5100 wifi + 3G tablet gekocht,voor mij nog onbekend spul, we gaan aankomende winter weer voor 2 maanden en wilde ik dit meenemen in de plaats van mijn laptop, nou is mijn vraag aan de kenners kan ik een prepaid data simkaart kopen en gebruiken of eventueel een abonnement voor 2 maanden en wat gaat mij dat ongeveer kosten voor een uur of 3 internet per dag en kunnen ze dat ook installeren zodat dat gelijk werkt want ik heb daar helemaal geen verstand van, we zitten in Sanur en daar ben ik redelijk goed bekend B.V. voor een winkel die dat daar verkoopt.

Dan heb ik nog een vraag i.v.m. het extra meenemen van wat bagage (kleding, schoeisel e.d.) ik heb een aanvraag gedaan bij de luchtvaartmaatschappij Malaisian air voor extra bagage voor een weeshuis maar dat is afgewezen, in het verleden hebben ze dat wel toegestaan maar daar werd teveel misbruik van gemaakt, weet misschien iemand een andere oplossing ?? een extra kg kost 83 euro en dat vind ik wel wat veel, alvast bij voorbaat bedankt aan de mensen die mij proberen te helpen.
Groeten Henk.