Tablet/ iPad meenemen voor Keniaan

Bij mijn volgende bezoek aan Kenia wil ik voor een Keniaanse vriend een
tablet meenemen.
Heeft iemand dit al eens gedaan?
Wordt dit in Kenia, buiten WiFi, gebruikt middels een prepaidkaart oid? Zijn er
ook abonnementen verkrijgbaar daar?
Iemand ervaring hiermee? Ik hoor het graag!

[quote=“Jasper01, post:1, topic:135080”]

Bij mijn volgende bezoek aan Kenia wil ik voor een Keniaanse vriend een
tablet meenemen.
Heeft iemand dit al eens gedaan?
Wordt dit in Kenia, buiten WiFi, gebruikt middels een prepaidkaart oid? Zijn er
ook abonnementen verkrijgbaar daar?
Iemand ervaring hiermee? Ik hoor het graag![/QUOTE

Gedaan, kan prima … simkaartjes worden eventueel op maat gemaakt, pre-paid bundel kan bij bvb safaricom.
Ook wifi is zelfs beschikbaar in vele hotels bussen en matatus tegenwoordig…

Maar absoluut niet zeggen dat je cadeautjes voor iemand meehebt, gaan ze moeilijk doen over importkosten enz. (Ze willen smeergeld) Gewoon voor eigen gebruik :wink:

Via Wereldwijzer app

Naar mijn laatste info mag je tot 500 euro vrij importeren en zit er geen belasting op electronica … maar zoals marriette schrijft, niet zeggen dat het een cadeau is, maar voor eigen gebruik …

Bedankt Kenya en Mariette voor jullie snelle reactie!
@Kenya: wat bedoel je met simkaartjes op maat gemaakt? Kan dat daar?

Als ik een Samsung meeneem, is dit daar een bekend merk?

Hallo je kan elke sim kaart die hier gebruikt wordt in de tablet of telefoon stoppen en Samsung wordt hier ook als tablet verkocht.
Europees syteeem en Kenya is het zelfde alleen als het een Amerikaans model is kan je wat problemen hebben. Mijn dochter uit de heeft hier gewoon met een normale sim kaart haat ipod gebruikt.

Leuk kadootje voor een Keniaan! Is zeker een Keniaan die geen honger heeft?

Je kan dongels kopen, dat is een usb stick met een simkaartje erin. Die dongel is Ksh 1000, eenmalig. Prijs kan nog wel eens veranderen. Dit is van Safaricom de grootste provider. Internet tegoed is voor 80 mb 100 ksh, 200 mb 250 ksh, 500 mb 500 ksh, enz… hoe meer mb hoe goedkoper het tegoed wordt… Het werkt net zo als het opwaarderen van een prepaid telefoonkaart.

Als je niet in de buurt of in Nairobi woont, is dit een goede manier van internet ontvangen. Ik denk dat je in Nairobi ook wel kabel internet hebt.

In Kenia verkopen ze meer Samsung dan Apple, ja kan in Nairobi overal de nieuwste Samsung tablets/ telephones kopen. Dus je kan er voor kiezen om het in Kenia te kopen, in prijs maakt het niet zoveel uit.

@Jose67 : Humor?

Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik er uit kom.

Jasper een kleine tip koop de Samsung hier het is niet alleen voor de zelfde prijs maar soms goedkoper en je heb gelijk de garantie voor Kenya.

Vraag een kopie van zijn paspoort. Laat de faktuur maken op zijn naam/adres. Dan hoef je hier geen BTW te betalen . Je gaat dan op de luchthaven van vertrek (shiphol, brussel, oid) een stempel halen voor export en krijgt de BTW teruggestort. In Kenya moet je dan verder niks doen en zeker niet zeggen dat het een kado is anders moet je import betalen ! Het materiaal wat in Europa verkocht wordt, van hetzelfde merk, is kwalitatief beter dan een aankoop in Kenya. Ik weet dat uit zeer betrouwbare bron. Ik vind het onrechtvaardig, maar het is een feit.
Van die 500 €uro is niet waar. (toch niet volgens de douane beambte die mij wilde laten betalen voor mijn eigen laptop, die ik ook echt weer mee naar huis heb)
Succes

SAFARICOM

EUROPA