Praktische Tips Rondreis

Wij gaan in augustus een rondreis met de auto maken door Mexico:
Cancun – Miranda – Uxmal – Campeche – Villahermosa – Chiapa de Corzo – San Cristobal – Palenque – Chetumal – Tulum – Playa del Carmen – Canun.

Enkele praktische vragen aan ervaringsdeskundigen:

Is het nodig/raadzaam om een international rijbewijs aan te schaffen?

Hoe kan ik het best mijn geldzaken daar regelen? De informatie die ik daarover lees slaat op de grote toeristencentra aan de kust, maar hoe zit dat in de te bezoeken plaatsen in de binnenlanden. Ik heb gelezen dat het slim is om contante US Dollars of Travellercheques mee te nemen. Kun je overal met die Dollars betalen, of gebruik je die om ze in te wisselen naar Mexicaanse Peso’s.
Is het mogelijk om overal (dus ook in de zuidelijk gelegen plaatsen) geld op te nemen uit pinautomaten met mijn pinpas (Maestro) of creditcard (Mastercard)?

Alle verdere tips zijn uiteraard van harte welkom.

Hi Gast,

mooie route gaan jullie doen :slight_smile:

Ik heb geen ervaring met huurauto’s in Mexico, omdat we altijd met de bus reizen… Let bijvoorbeeld wel op de snelwegen op dat er ook drempels (Topes) kunnen liggen!

Wat dollars meenemen is altijd wel handig, maar niet persé nodig. Dollars hier kopen en in Mexico weer omwisselen is dubbel op. Je kan gewoon overal pinnen, dus ook in de niet toeristische gebieden. Er is altijd wel een Banamex, HSBC o.i.d. te vinden.

Hoe lang willen jullie over deze route gaan doen?

Grtn, Robert

ps. bedoel je met Miranda niet Merida?

Hey Gast,

Leuke reis! Pinnen kan in heel Yucatan vrij goed, contant geld is dan ook bijna niet nodig, mocht je toch geld mee willen nemen: euro’s worden ook goed geaccepteerd.

De tip van roberts is een goede: kijk uit voor TOPES! Deze drempels komen voor in elk stadje/dorpje/gevaarlijke situaties om de automobilist af te remmen… (en dat lukt vrij aardig!)

Zorg voor een goede wegen kaart (Guia Roja) en ga van de hoofdwegen af om zomaar eens een aparte route te pakken.

Visa en Mastercard (maestro) kaarten worden beide goed geaccepteerd. Zorg dat je altijd wisselgeld bij je hebt, altijd handig voor tolwegen en voor tentjes langs de weg.

Heel veel plezier!!

roberts en Hitchhiker,

Bedankt voor jullie reactie. Inderdaad, ik bedoelde Merida.
De reis duurt uiteraard veel te kort: 15 dagen. Dat betekent een paar lange autoritten, maar gelukkig ook een aantal korte, en in sommige plaatsen hebben 2 overnachtingen, dus wat meer tijd om van al het moois te genieten.
Zoals je zult begrijpen verheugen ons enorm op deze waarschijnlijk onvergetelijke reis. B)