Hallo,
Ik vroeg me af welke munten we best mee nemen.
Is het nodig om vanuit Belgie Dollars meete nemen of wordt de euro in Mexico liever gezien.
Groetjes Bieke
Hallo,
Ik vroeg me af welke munten we best mee nemen.
Is het nodig om vanuit Belgie Dollars meete nemen of wordt de euro in Mexico liever gezien.
Groetjes Bieke
Hoi Bieke,
je hebt niet zo veel aan de Euro in Mexico. Ze hebben daar graag Dollars. Ben je in toeristische gebieden waar je geld kan pinnen bij de geldautomaten neem dan de Mexicaanse Peso, dat is het voordeligst. Want in die toeristische gebieden is de Dollarprijs hoger als je het omrekent dan de Pesoprijs als je die omrekent.
Groetjes, Sharona
Hey Sharona, bedankt voor je info.
Als je me nog informatie kunt geven over de bezienswaardigheden. Feel free.
We gaan naar mexico eind augustus en al de informatie die je hebt is welkom.
We zouden graag een auto huren om de dingen te bezoeken. Is dit te doen daar?
We verblijven in Bahia Principe Akumal.
Groetjes Bieke
Bieke,
De euro kennen ze echt niet, misschien zouden ze die zelfs weigeren wegens onbekend.
De dollar is gekend, maar wordt enkel gebruikt in de toeristische plaatsen en de omrekening is steeds in uw nadeel.
Je hoeft geen vreemd geld mee te nemen. Met Visa of Maestro kan je de pesos zo uit de automaten halen (het begint al op het vliegveld, of in bijna elke bank die je onderweg tegenkomt…). Visa lijkt mij de voordeligste wisselkoers aan te bieden.
Groeten
Marc
Hangt er erg vanaf naar welke plaats in mexico jullie gaan persoonlijk kan ik Bahia Principe Akumal niet in welke of dichtbij welke stad ligt dat?
Hier in Playa del carmen is het gewoon mogelijk om beide om te wissellen alleen wat Marc al zei is het het beste om gewoon te pinnen dat geeft de voordeligste wisselkoers. Op het moment kan je hier 7200 / 7300 pesos pinnen voor 500 euro dus ongeveer 1 euro is 14.6 pesos.
Dollar hier staat nu geloof ik op 10.8 pesos.
Maar weet ook dat die koersen heel sterk kunnen wissellen op het moment staat hij voor europeanen heel gunstig maar dat kan volgende week zomaar weer anders zijn.
Toch blijft pinnen de gunstigste optie.
Groetjes uit Mexico
Patrick
Hey patrick,
bedankt voor je reactie. Het hotel ligt bij Tulum.
Weet jij misschien ook of het in Mexico aangeraden is om een auto te huren. We bezoeken namelijk graag alles maar doen dat graag op ons eigen tempo en met eigen vervoer. De georganiseerde excursies zijn meestal heel duur en zijn zo gemaakt.
Vriendelijke groeten
Bieke
Hey Bieke,
je kan veel met het openbaar vervoer doen. Als je in Tulum verblijft heb je voor bv Coba, Tulum(site) en Xel-Ha geen auto nodig, want daar ben je in de buurt. Georganiseerde tours lijken vaak duur, maar voor dezelfde bus kan je veel verschillende prijzen vinden. Boek een dergelijke tour ook niet bij je hostess. Er zit vaak ook niet alleen iets als bv Chichen Itza in, want men doet onderweg vaak meer plaatsen aan. Voordeel van een georganiseerde tour is natuurlijk een gids.
Succes, Robert
hey robert
Bedankt voor je reaktie op mijn vraag.
Een gids dat heb ik niet nodig want ik speel zelf wel voor gids. We zullen u raad zeker niet in de wind slaan.
Groetjes Bieke
Hallo Patrick
Het is toch zeker ook mogelijk als ik euro,s bij me heb om om te zetten in pesos,door bij de bank naar binnen te gaan? Grtjs Thea
Het is toch ook zeker mogelijk om In een bank in Playa del Carmen je euro,s om te zetten in pesos?grtjs Thea
Ja hoor geen probleem.
Dank je wel Patrick,grtjs
Anders wel een wisselkantoortje. Banken in Guadalajara wisselen namelijk niet buitenlands geld om, althans een jaar geleden kon dat ineens niet meer vanwege het witwassen van drugsgeld, mischien dat dat weer is gewijzigd?
Ik las hier in NL dat de weersvooruitzichten in Playa del Carmen de komende dagen bewolkt en regenachtig is,ik vertrek woensdagmorgen,denk je hier de regen te kunnen ontvluchten…pfff
hahah dat is altijd zo in mexico wanneer je ook gaat maak je niet bezorgt en als het even regend is het voor een kwartier meestal smiddags en snachts
Nou deze keer niet, het regent al dagen en ja ook droge momenten maar slechte periode. Voor mij dan weer niet want me gras had wel wat water nodig maar dat is weer een ander verhaal en daar zal Thea niets aan hebben.
ok dan net als vorig jaar dus toen regende het in juli dagen achter elkaar de wereld zit raar in elkaar
Hoi Hoi,
Wat is verstandig, om euro’s mee te nemen en het daar in te wisselen, of om daar te gaan pinnen?
En heeft iemand ervaring met het weer in augustus. (om precies te zijn 24 aug tot 7 sept)
groetjes