Mijn vriend en ik vertrekken 11/april/2011 naar Mexico meer bepaald Playa Del Carmen we vroegen ons af wat nu het beste betaalmiddel is: Dollars of Pesos
Op sommige sites lezen we Dollars en op andere Pesos, wat is jullie persoonlijke ervaring?
Gewoon wat euro,s meenemen (50€) en als je land op het vliegveld peso’s pinnen.
En vergeet die dollar want ik woon al 4 jaar in Mexico en heb er nog nooit 1 gezien dus ik weet niet waar ze ermee betalen maar niet hier.
Waarschijnlijk in de grote hotels waar veel mensen uit de usa komen maar verder gaat alles hier in peso’s.
in PdC worden o.a. de dagtours nog wel eens in dollars aangeboden, maar denk er aan dat je dan in principe twee keer omrekenkoers/kosten betaald. In het land pinnen is meestal de goedkoopste optie.
Ik zie hier ook meer en meer dat banken geen dollars meer wisselen. Heb gehoord dat ze wit was praktijken willen tegen gaan. Spreek hier voor Guadalajara en omgeving.
Ik raad aan om met pesos te betalen. Ik heb heel mexico doorgereisd en ik playa zag ik tot mijn verbazing dat je kan betalen met dollars en euros! Maar het is goedkoper om met pesos te betalen ivm de koers en wisselgeld.