Reis Mexico juli 2010

Hallo,

Ik ben vandaag als nieuwe gebruiker actief op dit forum.
Ik ga in Juli volgend jaar ongeveer 3,5 week naar Mexico. Wij vliegen aan op Cancun. Van daar uit willen wij met een huur auto ongeveer 10-15 dagen gaan rondtrekken.

Heeft iemand misschien een leuke route of ideeen om naar toe te rijden.
Na deze dagen brengen wij de auto terug in Playe del Carmen.

Alvast bedankt,

John

Hoi John,

je kunt een leuke route doen in 10 - 15 dagen. Een deel van de Maya route ligt natuurlijk voor de hand.

Merida en Campeche zijn leuke steden om te bezoeken en vanuit deze steden kun je veel bezienswaardigheden met de auto bezoeken. Vanuit Merida kun je bijvoorbeeld naar Chichen Itza, Uxmal, Izamal en Progreso(strand) en vanuit Campeche kun je o.a. naar Edzna. De steden zijn op zich ook zeer de moeite waard. Merida is gezellig en Campeche heeft een prachtig koloniaal centrum.

Palenque ligt ook op de route en is in 10 - 15 dagen makkelijk mee te pakken. Hier hebben wij laatst nog op een soort camping overnacht in een cabana. Het park ligt op anderhalve kilometer van de camping (Mayabell). Je kunt er heerlijk eten. Plaats zelf stelt nl niet zoveel voor en daarom hebben wij voor de camping, met overigens geweldige keuken, gekozen. Buiten het park ben je natuurlijk in de buurt van de Agua Azul watervallen.

Vanuit Palenque zou je richting Chetumal kunnen gaan en onderweg stoppen bij o.a. Calakmul of Kohunlich.

Als je een rustige strandbestemming zoekt, wil ik je Mahahual aanraden. Zeer afgelegen plaatsje met kleinschalig toerisme. Er zijn wat barretjes en restaurantjes aan de boulevard, maar veel meer is er niet. Het ligt tegenover het grootste rif van Latijns Amerika. Kijk voor overnachten maar eens bij Maya Luna, wat net buiten het dorp ligt en bungalows direct op het strand verhuurd.

Verder heb je natuurlijk Tulum, Playa del Carmen en Cancun, maar die kunnen wel eens te toeristisch overkomen(vooral de laatste 2) na deze plekken.

Breng overigens je huurauto terug naar de plaats van afgifte, of informeer m.b.t. extra “drop off” kosten!

Succes!

Hey Robert,

Bedankt voor je goede verhaal omtrent onze route in Mexico.
Heb je misschien een duidelijke site waar ik op kan zien hoe de route gaat.
wegenkaarten van mexico of zo iets?

groet,

John

Hoi John,

hier een kaartje met de genoemde plaatsen, op Palenque na dan. Dat ligt links op de kaart, een paar uurtjes rijden, onder Escarcega.

http://www.travelyucatan.com/yucatan-peninsula-map.gif

Met google maps kun je goed de meeste wegen zien/vinden.

Succes!

Een erg goed site voor kosten van toll wegen, afstanden en kaarten is de volgende. Rutas Punto a Punto

Hier kan je aangeven van waar naar waar je wilt en de website geeft kaart, tijden, afstanden en prijzen.

Wouter

Hoi John,

Wij gaan ook naar mexico voor een rondreis van 15 dagen.
Kijk eens op sites van reisorganisaties welke route hun rijden daar kan je al een hoop uithalen. bv
http://www.oad.nl/reis/148183/MEXICO/Yucatan/Cancun.html?context=home&currentPage=1&currentRow=1&date=26-05-2010&duration=15&price=955

Groetjes
Patricia

Bedankt voor deze info

Robert,

Ik heb een paar vragen over mijn autorondreis.
Wij hebben de auto 15 dagen ter beschikking.

De reis die wij vervolgens willen maken zit er als volgt uit. Wij starten op 9-7-10 vanuit Cancun, nou willen wij van hier uit rijden naar Island Holbox. Vanuit welke plaats kan je hier naar toe en is het mogelijk om de auto hier een nacht achter te laten? na dit bezocht te hebben gaat de reis verder naar Chichen-Itza waar we ook een overnachting pakken. Daarna willen wij via Izamal, Merida naar Campeche is dit te doen in een dag? Dan vanuit Campeche via Ciudad del Carmen naar Villahermosa om hier ook te overnachten. Dan vanuit Villahermosa naar Palenque hier willen wij ook een overnachting pakken om hier een paar excursie’s te maken. Dan vanaf Palenque naar Chetumal hier ook overnachten en dan naar Playa del Carmen. Is dit te doen en waarschijnlijk heb jij nog wel een paar plekken die wij ook zeker moeten zien op de rondreis.

Alvast bedankt,

John

Hi John,

je kunt je auto laten staan in Chiquila, maar ik weet niet of het echt veilig is.

Ik kan jullie aanraden om in Merida enkele dagen te blijven en van daaruit naar bijvoorbeeld Chichen Itza, Izamal en bijvoorbeeld Progreso rijden. Leuk hotel is trouwens Hotel del Peregrino. Ligt centraal, is niet duur, erg mooi en schoon en je kunt voor de deur parkeren.

Je kunt makkelijk in een dag van Merida naar Campeche, maar ik zou dat niet allemaal in 1 dag proppen. Kies liever een paar strategische plekken en ga elke dag met jullie auto naar de fijne plekjes.

Campeche is een prachtige stad en Edzna ligt er vlakbij. Vanuit Campeche moet het in een dag te doen zijn naar Villahermosa. Bij Palenque kan ik je Maya Bell aanraden.

Als je terug richting Chetumal gaat kun je misschien overnachten in de buurt van de ruines van Calakmul bij Rio Bec, wat eens wat anders is en niet veel mensen bezoeken i.v.m. de onhandige ligging voor de standaard tours.

Maak een afsteker naar Mahahual, want daar kun je een authentiek kustplaatsje aantreffen, zoals bijvoorbeeld Playa del Carmen 15 jaar geleden was. Maya Luna kan ik je trouwens aanraden.

Succes!

Hey Robert,

Bedank voor je snelle reactie.

Groeten,

John

Hallo,

Een vraagje:

Wij komen op 7 juli aan en willen dan twee nachten in Cancun verblijven. Het lieft een budjet hotel omdat we toch niet echt op de hotel kamer zitten. 7 juli kunnen wij onze huur auto ophalen in het centrum weet alleen niet precies waar! hebben ze hier misschien een standaard ophaal plaats? En het is denk ik handig als je het hotel bij de plaats van de auto doet of niet?

Groeten,

John

hoi,

wij gaan eind juni naar playa del carmen voor 10 dagen. Ik ben er al 3 jaar geleden geweest met dat mijn neef daar trouwde met een mexicaanse schoonheid. Nu wil ik terug gaan met mijn vriendin. Al veel bekeken welke excursie we gaan doen. we denken aan:

1: Chichen-itza volledige dag al zeker en is me bekend…

2: tulum (ochtend) en coba smiddags? met eventueel punta laguna erna (de moeite?) te doen allemaal met zo’n kleine busjes? Prijs?

3 eiland cozumel zouden we es doen om te snorkelen, niet om te duiken. waar best gaan snorkelen? mogelijk op je eigen te gaan snorkelen of altijd boottrip nodig? wat is prijs hiervan als je materiaal zelf hebt?

4 Cancun? De moeite om overdag te bezoeken of beter s’avonds om er enkele te drinken in de bars?
is El Rey de moeite om te bezoeken als je toch in cancun es bent?

5 het natuurpark si’aan ka’aan is dit de moeite met punta allen? sterk aan het twijfelen daarover… veel tegengestelde meningen… wat is de prijs daar ook van want hele grote verschillen overal? waar best boeken?

Wat is de gemiddelde prijs van het huren van een wagen per dag? alles incluis verzekering, huren en prijs diesel…? volgens mij 21 euro per dag ofzo + dan nog diesel natuurlijk…klopt dit?
is dit het best te huren om vb. daguistap 2: tulum, coba, punta laguna te doen? of vb. naar Chichen Itza? Of toch beter met kleine busjes of autocar?

nog eventuele aanraders om te doen vanuit Playa Del Carmen? Uxmal of te ver? Gelieve mij hierbij wat bij te springen aub en gelieve ook overal waar je prijzen van weet (of à peu pret) deze mee te geven aub?

ook qua geld? mag je vele pesos meenemen vanuit Belgie of beter daar wisselen met een betere wisselkoers?
vele vraagjes maar gelieve er zo veel mogelijk te beantwoorden indien mogelijk…

hartelijk bedankt allesinds…!!!

grtz kim

Zal gewoon benzine worden. Dieselauto’s komen nauwlijks voor in Mexico en diesel is dan ook niet in alle benzinestations verkrijgbaar.

Beste is er te plekke pinnen, en anders daar bij een bank of wisselkantoortje wisselen. Dat is over het algemeen goedkoper dan al pesos meenemen.

Hey,

Ik ben eerstejaars studente toerisme. Samen met 3 vriendinnen uit de richting vertrekken we 25 juni 2010 naar Mexico. Daar gaan we namelijk een zomercursus spaans volgen aan de universiteit van Querétaro. De lessen zijn pas gepland op 5 juli. Zo hebben we een weekje de tijd om Mexico City te gaan verkennen. Gezien we nog niet bij ons gastgezin in Querétaro terecht kunnen, zullen we op zoek moeten gaan naar een jeugdherberg. Weet u soms een leuk adresje voor ons?

Nadira