Ik ben benieuwd wie het met mij eens zijn :), volgens mij is Praag namelijk de ultieme budget bestemming!!! Handig in deze tijd van recessie, je kan er echt voor nop eten en bier drink je al voor 0,50 cent! Wat is jullie ervaring?
nee hoor-dat was eens, maar nu niet meer. Bier wel-dat kost minder als melk. Maar voor de nog steeds bestaande lage prijsjes moet je naar buiten Praha. Eten voor 50 ct=12/13 CzK-dat is echt lang geleden. Maar menu v.d. dag voor 59/69 koruny wil nog wel lukken-als je CZ kan lezen (onder de 3 euries). Lekker? nou ja, soms, niet echt vaak. de soep is prima-de rest is meest een homp vlees met wat van die meelballen of plakken lijkopcake ernaast. (knedliky). Dan wordt de brambory=aardappel al een lekkernij. Het kan (dat kon vroeger ook niet eens) wel lekkerder-maar dan kost het heel wat meer.
En dat eens zo florerende bierbrallende (engelse zuiplappen etc.) toerisme is aardig aan het inzakken. Pasen 2009 was dacht ik 20/30% minder als jaar ervoor.
NOG steeds heel goedkoop-in Europa dan, is het in Bulgarije. En Moldova-maar daar is verder echt helemaal niks te beleven.
Nee hellaas moet ik dat toe geven Praag is echt niet meer zo goedkoop als vroeger. Wil je nog een beetje goedkoop op vakantie naar Tsjechië dan doe je er verstandig aan om niet naar de grote steden te gaan maar daar de dorpjes.Daar kan je nog heerlijk vakantievieren voor weing kroontjes.