Postpakket opsturen

ik heb 2 weken geleden een vriend van mij een pakketje( inhoud een mobile telefoon) aangetekend toe gestuurd vanuit Nederland krijg ik vandaag van hem te horen dat ze op het postkantoor in turkije moeilijk doen over het overhandigen van het pakketje. Hij krijgt papier mee maar geen pakje ze zeggen heeft iets te maken met een nieuw postsysteem wat ze hanteren en ze sturen het pakje retour dit impliceert dat je dus nooit iemand een cadeautje kan sturen in Turkije. heeft iemand zoiets al een meegemaakt of kan iemand mij vertellen wat het postsysteem in turkije is.

Best Ralph,

Of het komt aan,of niet.
Ikzelf heb 2 keer meegemaakt dat het’‘zoek’'was geraakt.

Lijkt mij onmogelijk als het daar ligt en ze willen het niet meegeven na legitimatie en handtekening.

Groetjes,

Hans.

Sinds 1 januari 2006 kan een in het buitenland gekochte mobiele telefoon NIET meer met een kaart van een turkse providor werken.
Het zal een paar dagen goed kunnen gaan, maar dan krijg je onverbiddelijk een SMSje met een waarschuwing dat je IMEI nummer is getraceerd en dat de telefoon buiten werking gesteld zal worden.

Dit is zo gedaan omdat in Turkije men apart een nummer koopt en apart een toestel,dus niet zoals hier een “gratis” aparaat bij een abonement.
Wat dus inhoudt dat turkse winkel zeer weinig telefoons verkochten doordat het gros van de turken wel een familielid of bekende in nederland heeft wonen.

Kans dus is dat jou pakketje om die reden is achtergehouden.

Ik heb zelf tientallen pakketjes gestuurd.
En toeval of niet , alleen diegene waar iets waardevols in zat kwamen niet aan.

post pakket opgestuurd onder rembours en toch niet aangekomen

also brieven worden open gemaakt en ingepiek

Beste westra,

Denk eerder door een scanner bij de douane,lijkt mij ook logisch.

@Ralph;lees even het topic over mobiele telefoons wat ik opgehaald heb,zal inderdaad volgens antonie de reden zijn.

Groetjes,

Hans.

Mijn pakketten zijn altijd aangekomen,nooit geen problemen mee gehad

Sinds 1 januari 2006 kan een in het buitenland gekochte mobiele telefoon NIET meer met een kaart van een turkse providor werken.
Het zal een paar dagen goed kunnen gaan, maar dan krijg je onverbiddelijk een SMSje met een waarschuwing dat je IMEI nummer is getraceerd en dat de telefoon buiten werking gesteld zal worden.

Mijn pakjes zijn altijd aangekomen, 2 kaarten ooit niet;)

Wat betreft het verhaaltje hierboven: gebruik mijn telefoon nog steeds MET Turkse simkaart, nog nooit geen last gehad.
Het kan dus ook anders

Dan heb jij zeer waarschijnlijk een heel oud type toestel .

Enne de post is heel willekeurig.
Mijn vader verstuurde een simpele postkaart eind september, duurt een maand voor die aankwam
Ik stuurde een postpakket met boeken, DVD’s en nog wat waardevolle spullen en die was in 8 dagen ophetzelfde adres.
Beiden waren vanaf hetzelfde postkantoor gestuurd.

Nog "grappiger"is dat de kaart 6€ koste en het pakket ook .

[quote=“antonieq, post:8, topic:34182”]

Dan heb jij zeer waarschijnlijk een heel oud type toestel .

Samsung SGH-D500 uit 2005, valt wel mee toch?:zon:

Die heb ik ook laatst meegenomen.
Zelfde type en jaartal.
Deze heeft het zo’n 3 weken gedaan.
Daarna toch de waarschuwings -sms en blokkering.

Nooit geen last gehad met pakjes die niet overkwamen en we hebben er wat verstuurt dat kan ik wel verzekeren, wel krijgen ze allemaal een vip behandeling dwz: In de allergrootste bubbeltjes envelop stop ik dat wat we verzenden willen, mooi verpakt in wat kleding of handoeken of id de envelop wordt dichtgeplakt EN met nietjes zorgvuldig dichtgeniet, het adres wordt op de computer geprint zodat je goed grote en duidelijk leesbare letters hebt en erop geplakt met pritt en plakband.
Afzender duidelijk leesbaar erop en op het postkantoor wordt dit pakket wat altijd het gewicht van net geen 2 kilo heeft voorzien van een groen papiertje waarop ingevuld moet worden wat erin zit en hoe duur dit is, vreemd maar in ons pakket zit altijd toys, sweeties en clothes in, aan nieuwsgierige aagjes hebben we niets, en het kost ook altijd heel weinig EN we vragen of het rondom flink bestempeld kan worden, zijn ze gek op.
Nooit doen we het aangetekend of priority, maakt alleen maar nieuwsgierig, en het is altijd nog aan gekomen. en wel op verschillende adressen in Turkije.
k
Klein detail, voor zo’n soort pakket betaal je aan porto 8 euro want voor de post valt Turkije nog binnen Europa.

Wat de Nederlandse mobieltjes betreft die er na 2 weken mee ophouden, ga met je Hollandse paspoort even langs de Turkcellwinkel en laat hem voor 10 lira registeren, je kunt als ik het wel heb dit elk jaar een keer doen.

Succes en groet, Anny

Anny,

ik denk dat er een hoop factoren spelen bij het wel of niet aankomen van een pakket.
Snoep en kleding zal men niet gauw “kwijtmaken”.
Ikzelf heb ooit wel eens contant geld verstuurd, ingewikkeld in alu-folie ( zou zo veilig zijn werd mij verzekerd) is dus nooit aangekomen .
Cd-walkman …moet ook nog aankomen.
Ik wist het risico , lig er dus niet echt wakker van .

Die tip van je over registreren bij de Turkcell winkel zal ik een proberen.
Mij werd gezegd dat een nederlands toestel alleen bruibaar zou zijn met turkse kaart als je die bij de douna liet zien en daar allerlei papieren deed invullen.

Ja dat hebben we ook al eens gehoord en tevergeefs geprobeerd, het lukt heel gemakkelijk hoe ik het boven beschreven heb, je hebt dan wel een ander nummer maar dat is snel verholpen :slight_smile:
En ook geld hebben we regelmatig opgestuurd, netjes opgerold of gewoon ergens tussen maar altijd in een groot pakket van 2 kilo, onze ervaring is dat deze pakketten van deze omvang het beste aankomen en brieven cq kaarten nog wel eens zoek willen raken, wellicht dat men daar niet zoveel aandacht aan besteed.
We schrijven er dus bewust kleding en snoep op terwijl er heus wel andere dingen inzitten die veel interresanter zijn om achterover te drukken maar hoeft men niet te weten!
Nogmaals succes, groet, Anny

*Ik heb ook 2 postpakketjes verstuurd naar Turkije, verzendkosten lagen rond de € 7,= maar deze zijn gewoon aangekomen binnen 10 dagen! *

Lydia

:turkey:

Iemand enig idee of ik een mobiele telefoon kan versturen per post? En hoe moet je achter de kosten van de douane weten te komen?

Je zou hem wel op kunnen sturen op gevaar af dat hij niet overkomt maar goed dat gevaar loop je aldoor maar een nederlandse telefoon zal na verloop van een paar dagen geblokkeerd worden omdat hij gelegaliseerd moet worden, dit kost een paar lira en je hebt er een paspoort met een visumstempel dat niet langer dan, ik meen een week, is afgestempeld.
Ga hiermee naar een telefoonshop en ze kunnen je hiermee wel verder helpen.
Succes, Anny

Dat blokkeren enzo is geen issue. Er bestaan tegenwoordig programma’s die de imei nummer van dat telefoon kunnen veranderen. Mij ging het toch om het pakketje versturen :slight_smile: hihi toch thnx voor je antwoord :slight_smile:

Waaauuuwwww!! Dat is interessant!! Hoe kom ik aan dat program???

Geen idee, dat weten de mensen in de telefoonwinkeltjes wel… geen turkcell enzo he… van die kleine particuliertjes.

Lijkt me niet erg fris, doe het toch maar op de officiele manier!!