Post versturen naar Turkije

Hoe lang duurt het voordat jullie post aankomt in Turkije ??
( Of van TR naar NL ?? )

Bij mij is het namelijk al een maand onderweg… :angry:
Erg irritant…

ja dat is heel verschillend.ik heb vorig jaar twee kaarten gestuurd naar turkije nou het is al een jaar onderweg en nog nooit aangekomen.ik heb eens post aangetekend gekregen uit turkije dat was er met drie dagen.

Hoi,

Het is slecht gesteld met het aankomen van de post.
Het beste kun je iets aangetekend opsturen, maar dan nog komt het niet altijd aan.
Wanneer je pakketjes opstuurt kan degene waar het voor is het beste naar het plaatselijke postkantoor gaan om na te vragen of iets gearriveerd is.
De post voor m’n vriend(en) stuur ik nu aangetekend naar het hotel waar ze werken en dat gaat wel steeds goed.

De manager van het hotel vindt dit oke.

Af en toe geef ik wat mee aan vriendinnen die ook regelmatig naar Side gaan.

Succes met het versturen van jullie post.

Liefs, Fransijn :wub: :wub: :wub:

Heb daar een verhaal over geschreven een tijdje geleden;zie reisnieuws,het pakket.
Inderdaad is het afwachten of het aankomt.
Het beste kun je iets versturen via een cargobedrijf,heb zelf goede ervaringen met MNG;vanuit Turkije is het 2 dagen later in Nederland aangetekend.
De kosten ligt natuurlijk aan hoe groot het is en het gewicht.
Andersom is het raadzaam om na 2 weken eens langs te gaan op het postkantoor.

Hans,
Forumbeheerder.

Thanks voor jullie reacties.
Ik heb al 100x tegen me vriend gezegt dat hij is moet gaan vragen bij het postkantoor…
( Want ik denk… dat het gewoon daar ligt )
Maar hij doet het niet, dus meer kan ik eigelijk niet meer doen.
En heb daar ook geen zin in, want ik lig al een week dood ziek op bed…

Gelukkig gaat me tante in Oktober naar Side.
En dan kan zij wat meenemen.

Hij heeft mij post nog steeds niet gehad…
Ik vind dit wel erg raar…

Is het zo dat als je post naar een hotel stuurt, ( mijn vriend werkt in een hotel ) het dan sneller aankomt dan gewoon naar zijn huis ??

Groetjes Yoella

Hoi Yoella,

Wat vervelend dat je post nog niet is aan gekomen.
Bij ons werkt het echt veel beter als het via het hotel loopt. Ik doe het wel aangetekend.
Mijn post komt nu altijd aan en binnen een week.

Succes en ik hoop dat het jou ook lukt.

Groetjes, Fransijn.:slight_smile:

Ja, ik ga het nog maar is een keer proberen…
Vorige keer had ik het ook naar het hotel gestuurd… ( niet aangekomen )
Misschien dat het ook aan de plaats ligt, waar je het naartoe stuurt… :confused:

Groetjes Yoëlla

Mijn post duurt altijd 2 weken klop (Aangetekend)! ALs ik het de maandag verstuur (naar het westen van Turkije, ik weet niet of dit een rol speelt) dan hebben ze het precies de maandag twee weken later ginder.

ik heb vaak dat mijn post naar ruim 2weken aan komt ongeveer 3 weken. ik weet ook niet waar het aanligd maar het duurt erg lang als ik iets naar alanya stuur. ik heb ook gehad dat het een keer helemaal niet is aangekomen, maar komt waarschijnlijk doordat ik er niet genoeg postzegels had op gedaan. Hoe lang duurt het vij jullie voordat jullie de post uit turkije ontvangen?

gr. victoria

Nu gaat me tante eindelijk naar Turkije, en kan ze iets meenemen voor me vriend. Ik alles klaargemaakt, foto’s, paar kadotjes enz.
Laat me vriend niks meer van zich horen… :mad:
Pff… Ik wordt er gek van… :frowning:

Oh, wat afschuwelijk voor je.
Misschien berust het op een misverstand en heeft hij even de mogelijkheid niet.
Sterkte hoor.

Liefs Fransijn

Als ik post naar Belgie verstuur duurt dit maximum 8 dagen ,soms maar 3 dagen. Ik heb nog nooit problemen gehad. Verstuur het liefst aangetekend, maar dan zit het risico er wel in dat als je niet thuis bent er een briefje in je postbus zit en je er wel zelf naar het postkantoor om moet gaan. Maar zeker is dit wel.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Sorry, ook omgekeerd van Belgie naar Turkije het liefst aangetekend versturen maar dan gelden dezelfde voorwaarden.
franka

Ja,Franka,

Doe het ook zo;altijd via cargo.

Gaat allemaal keurig netjes in plastik verpakt;via de pc wordt alles ingevoerd.

Weet je zeker dat het aankomt,daar kun er 100% op vertrouwen.

Jullie forumbeheerder,

Hans.

Toen ik nog in Nederland woonde stuurde ik brieven en pakjes gewoon per ‘Prioroty’ naar mijn vriend in İçmeler!
Meestal ontving hij ze dan pas zo’n 3 weken later!
Soms werd de post wel opengemaakt, vooral pakjes!
Mijn moeder heeft laatst mijn gala jurk naar mij in İçmeler opgestuurd (omdat ik een bruiloft had een week later) met ‘Prioroty Express’ en dat zou zo’n 3 dagen duren maar het heeft 3 weken geduurd omdat het op het politie bureau in İstanbul lag, voor controle, gebeurde altijd zeiden ze, had ik nog mijn jurk niet…Dat was wel balen!
Groetjes…

Das wel balen zeg…
Die post naar turkije is echt een raadsel…
Bij de een komt het gewoon aan… en bij de ander is het nooit aangekomen…

En hoe gaat het bij jullie als je vriend iets opstuurd ??
( dus van Turkije naar Nederland )

Mijn vriend geeft het meestal mee aan toeristen die uit Nederland komen, en hun doen het dan op de post in Nederland…

Groetjes Yoella

Naar Nederland duurde meestal hetzelfde!
Ik vond het toen ook echt balen hoor met die post dus het meeste deden we gewoon via de telefoon of het internet!
Groetjes…:slight_smile:

In het hoogseizoen gaat de post ook een heel stuk sneller!
Groetjes…:slight_smile:

Me tante heeft de post gewoon meegenomen…
Ik heb het nummer van me vriend gegeven enz.
Toen heeft me tante even gebeld en kon hij het ophalen…
Helaas moest hij tot 12 uur werken, en heeft zijn broertje het opgehaald…
En nu hebben ze weer een “date” haha… Over een half uurtje…
Me tante gaat filmen en foto’s make… whaha…
Spannendd… Ik kan niet wachten tot ze terug zijn van de vakantie…
( owww… dat is lullig…) :wink:

Groetjes Yoella