Hoi, wie heeft er wel eens iets verstuurd naar Brazilie. Bv een envelop met wat kleine dingen zoals een sleutelhanger, pen etc?
Ik wil een envelop sturen met wat kleine spullen, maar ik twijfel. Aangetekend versturen kost namelijk al direct 16 euro. Wat de spullen niet eens waard zijn. Terwijl gewoon brievenbuspost iets van 5,80 kost.
In het verleden heb ik 1x een groter pakket zo opgestuurd en is het nooit aangekomen. Terwijl aangetekend alles aankomt, maar ik weet niet of dat van mij gewoon een toeval is geweest dat het niet aan kwam, of dat het heel vaak gebeurd.
Dus heb jij er ervaring mee, laat het me even weten, want ik twijfel dus welke verzendmethode ik ga gebruiken.
Heb een paar keer normale post ontvangen en aangetekende pakketjes, geen probleem. Behalve dat ik over de aangetekende pakketjes met een waarde van meer dan 50 dollar invoerrechten moest betalen :s
Hoi
Het klopt ik heb zelf nu al een paar keer pakje en brieven verstuurd.
en wel aangetekend en gewoon alles is aangekomen tot nu toe maar inderdaad meer als 50 euro dan betaald de ontvanger eerst nog belasting.
Alleen documenten doe ik wel aangetekend.
Veel succes.
Ervaring met het versturen van brieven heb ik niet.
Wel de afgelopen 12 jaar gemiddeld 6 pakketten per jaar naar Brazilie verzonden.
Nog nooit wat zoek geraakt, en slecht één keer een na heffing van 80 real moeten betalen.
De afgelopen 3 maanden ivm een verhuizing naar Brazilie zo’n 15 pakketten verzonden, de meeste waren er met een dag of 10 alles is in goede staat aangekomen slechts 1 pakket moeten we ivm naheffing nog bij de correios ophalen. Op zich zijn we ivm de verhuizing vrijgesteld van invoer maar ik denk dat het voor ons goedkoper en sneller is om de naheffing van 125 real te betalen. Legalisatie en vertalen van de documenten is duurder
Wat super dat jullie allemaal reageren.
Heb zelf nu al 4 paketten verstuurd en alles is goed aangekomen en inderdaad 1 moeten bijbetalen.
Voor ons nu alles spannend want we gaan toch de grote stap wagen.
uiterlijk januarie ga ik toch in brasil proberen te wonen en trouwen.
en alle info is welkom.
Groetjes.>>>
Wij hopen in januari naar Brazilië te verhuizen en willen daarvoor via de post pakketten versturen. Ook wij zijn vrijgesteld van invoerrechten, maar we vragen ons af hoe we formulier cn23 moeten invullen. Geschenk? Als je Overig invult, moet je land van oorsprong invullen. Dat is lastig te achterhalen, en toch niet relevant omdat we geen invoerrechten hoeven te betalen. Verder is het bijna ondoenlijk om elk stukje keukengereedschap of legoblokje te tellen, en dat past zeker niet op het formulier. Zijn ze hier streng op? Do’s en dont’s? We zouden erg geholpen zijn met respons van ervaringsdeskundigen.
Ik heb vorige jaar ruim 15 dozen per post verstuurd. Dozen van 10 of 20 kg.
Op het verzendformulier en etiket op de doos als afzender mijn naam met oude adres genoteerd.
Als bestemming mijn naam en het nieuwe adres.
Ik heb de indruk dat de post ook met andere stukken die ik het afgelopen jaar heb ontvangen kijkt naar de naam vd afzender is het een bedrijfsnaam dan is de kans groot dat men even op het CN fromulier kijkt.
De pakjes die ik de jaren voor mijn verhuizing naar familie stuurde waren altijd voorzien van de naam van mijn echtgenote waardoor de achternamen van verzender en ontvanger gelijk waren.
Probeer zoveel mogelijk je producten op hoofdgroep in te pakken en vermeld die naam van de hoofdgroep met de kreet usado
bv Elctro domesticos usado.
Kruis het hokje gift aan.
Mijn ervaring er wordt niet eens een formulier uit de hoes gehaald.
Waarde noteerde ik altijd 50 euro.
Over het algemeen zijn de spullen twee weken onderweg.
Mijn ervaring in Brasilia is dat brievenpost ongeveer een 50% aankomst rate heeft. Als ik pakketten verstuur dan altijd met een track and trace nummer. Als je zonder track and trace verstuurd dan is er een redelijke kans dat het niet aankomt (ervaringen met kleinere pakketjes als boeken of een paar zakjes drop). Als je vrijgesteld bent van invoerbelasting zou ik zelf een container die kant op sturen, huisraad met een beetje kwaliteit is hier óf verschrikkelijk duur óf de kwaliteit is om te huilen. Ik mis hier echt een IKEA, okay prijzen voor acceptabele kwaliteit.
Ik zie in deze draad dat de laatste berichten uit 2013 zijn. Ik wil een pakket versturen met wat kampeerspullen naar mijn vriendin. Weet iemand de actuele situatie met invoerrechten? Het is namelijk een verjaardagscadeau en ik wil niet dat ze belasting moet betalen voor hetgeen ik stuur. Alvast bedankt.
Versturen kan (uit mijn ervaring) het beste gedaan worden met een postnl pakket met track and trace. Mijn laatste pakket uit nederland is ongeveer 2 maanden onderweg geweest 6 dgn naar BR -> rest bij de receita federal (douane) (was verstuurd voor de kerst dus misschien wat kerstdrukte). Je mag tot 50 USD ontvangen anders kunnen ze 60% belasting gaan rekenen. Als er een waarde op de pakbon staat die aanneembaar is dan rekenen ze met die waarde. Als er niets op de pakbon staat (of bijvoorbeeld 2 euro voor een telefoon) dan gaan ze een schatting maken van de waarde. In dit geval gaat jou vriendin ervoor betalen als ze het bij het postkantoor ophaalt.
Maaruh kampeerspullen in BR? Kamperen is niet super populair hier (:
Bedankt Ties voor je snelle reactie.
Mijn vriendin is dol op kamperen en ze woont bijna in het bos. Samen willen we, op termijn, bushcraft en survival cursussen gaan geven in die omgeving juist voor de Europeanen en Amerikanen.
Ik heb een reële schatting gemaakt van de 2e hands waarde en kwam iets hoger uit dan 50 usd. Ik hoopte dat het bedrag een beetje omhoog was gegaan intussen, maar nu zal ik wat dingen eruit halen en me aanpassen aan die 50 usd.
Ik verstuur liever 2x een pakketje dan de ontvanger laten betalen, zeker omdat het voor haar verjaardag is.
Ik verstuur regelmatig een pakketje naar de USA met DHL. Kost 32,50 voor een pakket tot 10 kilogram. Duurt lang maar het is nog steeds goed aangekomen. Wel stuur ik het met track en trace en het is standaard tot 500 euro verzekerd. Ik vink ook altijd aan dat ik het pakket retour wil als het onbestelbaar is. Voor die 50 dollar waag ik maar een gokje. Ik geloof dat PostNl voor eenzelfde pakketje meer dan 100 euro rekent. Beetje scheve verhouding wordt het dan
Ik zal zeker het forum op de hoogte houden van mijn bevindingen.
Kijk even op de site van de post voor de tarieven, ik kan me haast niet voorstellen dat het in een paar jaar opeens het dubbele kost (ik denk dat het hetzelfde tarief is als naar de USA).
Ik weet niet hoe het gaat met gebruikte spullen. Ze kunnen moeilijk de tabelwaarde rekenen lijkt me.
Het ligt meer aan de gewichtscategoriën die ze hanteren. Snel nog even gekeken maar PostNL is ongeveer 60 euro voor pakketten tussen 5 en 10 kilogram. Dus dat is nog wel te doen idd. Dan was het UPS ofzo die een tarief van meer dan 100 euro had. Ik heb ze toen allemaal bekeken.
Bij PostNl kun je wel voor een hoger verzekerd bedrag kiezen, maar in het geval van Brazilië ga ik me toch beperken tot die 50 usd, zoals hier aanbevolen wordt. Dus wellicht wordt daardoor het pakketje lichter en PostNl toch aantrekkelijk.
Mij lijkt ook dat ze bij gebruikte spullen moeilijk een waarde vast kunnen stellen. Zelfs ik gok maar een beetje, want wat is de waarde van een gebruikt koepeltentje? Geen idee.
Het laatste pakketje wat ik naar de US verstuurde met DHL (rond de kerstdagen) is bijna 3 weken in Nederland gebleven voordat het eindelijk naar de US ging. Eenmaal in de US was het snel bezorgd.
Het blijft dus eigenlijk per pakket kijken naar de beste verzendoplossing.