Ontvangen jullie (de mensen die in BR wonen) vaak een pakketje uit NL/BE en hoe vaak hebben jullie al kosten daarover moeten betalen? Ik kende alleen maar mensen die niets hoefden te betalen, alleen ben ik bij alle twee de pakketjes de sjaak. En waar kan ik nalezen welk tarief bij welk soort producten horen?
Altijd zorgen dat er een faktuur bij de zending zit (die de douane kan lezen, dus niet binnenin je verpakking). Ik dacht dat onder een waarde van 50real (of is het dollar, niet zeker … andere forumleden die het weten ?) je geen taksen hoeft te betalen.
TIP 1 : zorg dat je (pro-forma faktuur een lagere waarde heeft maar wees realistisch want bvb een digitale camera nikon D3s gaat men geen waarde van 50dollar aanvaarden, kan je toch een beetje besparen.
Langs de andere kant gaat de douane er altijd het maximum proberen uithalen (ttz. jou pluimen) ik had ooit een nieuwe OMRUIL autopiloot toegestuurd gekregen uit Denemarken, OMRUIL wil zeggen dat ik niks betaalde aan de leverancier TOCH heeft de douane mij een invoertax opgelegd voor de nieuwwaarde … wat mij betreft pure diefstal maar als ik ni wilde betalen kreeg ik de goederen niet !
TIP 2 : gebruik NOOIT maatschappijen zoals DHL of UPS, eens de goederen in Brazilië binnen komen verliezen deze maatschappijen totale controle over jouw pakket ! Een pakket van UPS werd mij ooit afgeleverd via … DE POST, terwijl een pakket van DHL (waarvoor betaald werd LEVERING AAN HUIS) moest ik 120KM verder ZELF AFHALEN
thnx ixke voor je snelle reactie, mijn ervaringen zijn al gelijk anders
Mmm nou mijn eerste pakketje waren hollandse etenswaren! wel met UPS. En volgens de Braziliaanse wet X moet er over alle express zendingen (was ups saver btw) invoerrechten betaald worden. De waarde was 35 dollar, invoerrechten 80 reais. En door UPS aan huis bezorgd.
Nu heb ik iets via het reguliere postkantoor toegestuurd gekregen (wederom cadeautje)…briefje ontvangen dat het klaarligt op postkantoor X. Wil eerst zelf uitrekenen hoeveel de importkosten moeten zijn, maar waar vind ik die tarieven?
Bel gewoon naar je postkantoor en vraag hoeveel ze verwachten van je
Zelfs als je gaat berekenen en misschien met een andere berekening gaat aankomen dan die van hen toch zal je moeten betalen wat zij willen zoniet geen pakje …
Maar kijk dat is nu zo typisch voor dit land he, in elke deelstaat of soms zelfs stad gelden andere regels … soms heb ik het echt wel moeilijk met de spreekwoordelijke bomen en het bos …
kan ik best begrijpen maar zoals ik reeds eerder zei … ZIJ beslissen, wil je ni betalen dan gaat je pakje terugkeren naar afzender (in het beste geval …)
je mag met zoveel berekeningen aan komen als je wilt het zal helaas geen zoden aan de dijk zetten
ben zelf al ook meerdere malen aan deze ‘pluim-de-gouden-kip-praktijken’ onderworpen geweest, zo werkt dit land nu eenmaal …
Wij gaan dit jaar ongeveer 4,5 cube meter, verhuis spullen van België naar Brasil (thuis) sturen daar we in 2012 voorgoed terug naar Brasil keren, moeten wij hier ook invoerrechten op betalen?
Mvg
De express kosten ben ik nog niet helemaal achter. Maar bij gewone post is het zo dat je tot 50 dollar geen invoerrechten hoeft te betalen. Is het hoger, dan wordt er precies 60% van de totale waarde berekend, er is geen verschillend tarief per productgroep.
@greywolf De meeste verhuisbedrijven berekenen deze kosten al en anders weten zij het tarief. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar
Normaal hoef je bij het invoer van je persoonlijke huisraad wegens verhuis geen invoertaksen te betalen (dat was vroeger toch zo) maar je dient wel een gedetailleerde lijst van je goederen bij het transport te voegen
Wij gaan dit jaar ongeveer 4,5 cube meter, verhuis spullen van België naar Brasil (thuis) sturen daar we in 2012 voorgoed terug naar Brasil keren, moeten wij hier ook invoerrechten op betalen?
Als ik het goed heb, mag je na het verkrijgen van het permanente visum binnen zes maanden een verhuizing inklaren zonder invoerrechten te betalen. Een Braziliaan mag een verhuizing vrij invoeren, als die officieel meer dan een jaar buiten Brazilië heeft gewoond. (Wellicht moet dat ook binnen zes maanden na officiële terugkeer, ik weet de details niet.) Van tevoren sturen lijkt dus belast te gaan worden.
Er is wel vaak gedoe met de douane en hoe langer het gedoe duurt, hoe meer je aan opslagkosten betaalt: zie hier en hier. De eerste link komt uit een langere ‘draad’ over het versturen van een verhuizing op een conculega-forum.
Kan iemand me helpen die in braziele woont aub . Ik hadt wat spullen gevraagd persoon heeft het verzonden maar heb het nog niet ontvangen is al 50 dagen en nu zegt zij dat post terug naar haar keert hie kan ik weten wat er gebeurd?