Hoi allemaal,
Heeft er iemand van jullie ervaring met het versturen van een pakketje naar Bali. Via Google kom ik erg veel verschillende informatie tegen. De ene site zegt, je mag tot max € 50,-- iets versturen, een andere slechts tot € 11,–. Mag je nu wel of geen voedsel opsturen, zoals stroopwafels, drop, etc. Hoe zit het met invoerrechten voor de ontvanger? En komen pakketjes altijd aan? Want laatst ook iets verstuurd vanuit Solo naar Jakarta en dat is nooit aangekomen…
Ik hoor het graag als iemand wat meer ervaring hiermee heeft.
Groetjes, Franca
Versturen vanaf waar? Ook vanuit Solo? Of, aangezien je het hebt over invoerrechten, bedoel je vanuit Nederland?
Zie de website van PostNL voor informatie: https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/pakket-buitenland/buitenlandse-verzendvoorwaarden/verzendvoorwaarden-per-land/?country=id . Daar staat onder andere “Voedingsmiddelen moeten verpakt zijn in blik.” Voor zover ik weet is er geen maximum aan waarde, maar er is altijd kans dat de ontvanger invoerrechten moet betalen. Bij stroopwafels en drop zal dat denk ik wel meevallen echter. Ook is het bij pakketjes met hogere waarde duurder om het te verzekeren.
Ik heb ervaring met pakketjes sturen via PostNL en ook via DHL, in beide gevallen wordt het in Indonesië verder geregeld door Pos Indonesia. Het is altijd aangekomen, maar het duurt vaak wel vrij lang. De laatste keren was het qua tijdsduur ongeveer als volgt: van Nederland tot Jakarta 2 à 3 dagen, inklaring bij de douane 1 à 2 weken, verzending binnen Indonesië enkele dagen. Dus in totaal ongeveer 2 tot 3 weken.
Ok, dank voor je informatie! Het gaat idd om het versturen vanuit NL.