Wat is uw ervaring met de postbezorging?

Beste forumleden,
wie heeft er ervaring met de postbezorging in Indonesië en Bali in het bijzonder ? Zo’n 14 dagen geleden een envelop met correspondentie kaartjes
en wat foto’s verstuurd en tot op heden is er niets ontvangen.
Nu hoor ik via wat kennissen dat post versturen naar Indonesië een onbegonnen zaak is en hoogst zelden komt er wat aan. De oorzaken schijnen legio te zijn en zelfs aangetekend geeft geen enkele garantie ?
Wie heeft zo’n zelfde ervaring en indien het wel kan op welke manier dan met mogelijk meer kans op succes.

Harry :zon02:

Beste Harry,

Ik heb ook meerdere malen brieven gestuurd met foto’s naar Indonesië, deze kwamen ook nooit aan. Volgens mij maken ze alle post open wat in een enveloppe zit in de hoop dat er geld in zit. Kaarten zonder enveloppe komen wel aan.

Groet,
Nick

Ja, ik vrees met grote schrik dat je gelijk hebt en ik heb om die reden ook deze draad gestart om te polsen of meer mensen dezelfde ervaring hebben.
Erg eigenlijk dat je werkelijk niemand meer kan vertrouwen.
Mijn oplossing is dan ook dat ik in Juli maar alles persoonlijk meebreng als ik weer op Bali ben voor vakantie, het is helaas niet anders. >>>

Hallo,

Ik heb 50 kerstkaarten vanuit Bali gestuurd en deze zijn tot op de dag vandaag niet aangekomen. Ik had ook 10 vakantiekaarten gestuurd vanuit Balie die na 10 dagen zijn aangekomen. Ik baal er erg van dit omdat het er zoveel zijn.

gr van Moira

Mijn post vanuit Bali naar Nederland is altijd aangekomen, meestal na 7-10 dagen.

Mijn post vanuit Nederland naar Bali is ook altijd nog aangekomen. Ik let er wel op dat ik dingen verstuur naar een adres is een stad, en niet rechtstreeks naar de desa. Dat schijnt idd onbetrouwbaarder te zijn.

Ik ben gedurende 19 jaar zoveel post naar Indonesia toe kwijtgeraakt dat ik iedereen afraadde iets naar mij toe te sturen. Ik heb de grootste conflicten met PT Pos Indonesie gehad over het openmaken van aangetekende brieven met artikelen van waarde erin, deze eruit te halen en de enveloppe weer te sluiten. Er wordt bij dit bedrijf vreselijk gestolen.

Met het versturen van post vanuit Indo naar het buitenland had ik veel minder klachten.

Ik gebruik voor de post van NL naar Jakarta en andersom in principe altijd een koeriersdienst of de pakketdienst van TPG. Tot nog toe is alles altijd aangekomen. Ja het is duurder maar het komt tenminste wel aan het zij met enige vertraging. De langste reistijd voor een pakket van NL naar Jakarta (via TPG Pakketdienst) was 4 weken.

Groet Ronald

Dank je wel Ronald,

dit geeft de burger weer een beetje moed.
Misschien, heel misschien komt zelfs mijn brief met inhoud nog wel eens aan
want er zat voor een ander helemaal niets waardevols in. Nu 2 1/2 week onderweg, dus we blijven hopen ?

Harry :dag:

@Harry, gewoon nog even afwachten en laat de ontvanger klagen bij het bedrijf die de postbezorging doet. Mijn vrouw zat er op een gegeven moment bovenop en belde iedere dag naar de post. Uiteindelijk na vier weken was het er dan toch.

Harry, ik zit met dezelfde boververmelde problemen. Mijn post van en naar Kendari in Zuidoost-Sulawesi komt naar schatting maar voor 20 procent aan. Jij schrijft over een koeriersdienst en TGP pakketdienst die geen problemen geeft. Hoe werkt zo’n koeriersdienst en waarom wordt die post niet gestolen door Indonesiers.

Hans

Ik heb aansichtkaarten uit Prapat (Sumatra) naar Nederland gestuurd , met vertraging van 3 weken aangekomen.
Heb diverse pakketten (tot 10 kg) naar Jakarta Centrum gestuurd , met inhoud die bepaalde waarde heeft , ook aangekomen.
Heb 1 ,5 week geleden een pakket (tot 10kg) gestuurd , meestal komt het binnen ongeveer 2 weken.
Het is een pakket waar je douanepapieren(waarde-inhoud) moet vermelden.
Kost dit jaar 57 euro, vorig jaar 54 euro.

Ik denk dat het ook afhankelijk is naar welke plaats (uithoek) je stuurt , en wie de ontvanger zijn .

@Hans, met koeriersdiensten bedoel ik o.a. DHL, UPS en ga zo maar door. Vanuit Nederland gebruik ik ook weleens de pakketservice van TPG Post met waardevermelding, verzekering en ga zo maar door.

Verder ben ik ook van mening dat het afhankelijk is naar welke uithoek het gaat en of de post naar een stad of platteland gaat.

Nee Hans, je verwisselt de namen ! Ik weet helaas niets van de pakketdiensten /koeriers o.i.d daarmee moet je denk ik bij Ronald zijn.

Succes :vak01:

Harry en Ronald81,

Harry sorry, ik had beter moeten lezen en Ronald81 bedankt voor de tip.

Hans

Hedenmorgen 18/06/2009 bericht ontvangen vanaf Bali dat de enveloppe prima is aangekomen! Al met al geweldig goed nieuws en al helemaal omdat de inhoud onbeschadigd is en ook nog niet was geopend.
Enig minpuntje is dat de bestelling er meer dan vier weken over heeft gedaan om te arriveren op het juiste adres, oké daar moet ik maar mee leven en is helaas niet anders.
Eind goed al goed!

:vak01:Harry

Tot nu toe is al onze post hier goed aangekomen en van hier naar NL ook,het is idd 7-10 dagen onderweg.
Zelfs een pakket van 10 kilo met dameskleding,lag wel 3 weken in een postkantoor maar was compleet,alleen aangevreten door tikus.

iemand ook ervaring met pakketjes over zee vervoeren ? hoe lang doet dat erover en hoe ziet het eruit bij aankomst.
bali - nld bdoel ik.

Een week of 4. Dozen waren opengemaakt en weer goed gesloten en ik miste niks. Verzonden via het postkantoor in Denpasar.

dat is snel. ik heb ze verstuurd in kuta dus dat zal wel iets langer duren.
ben benieuwd.

Mijn schoonmoeder stuurt altijd hele pakketten naar Indonesie en dat schijnt altijd goed te gaan, maar verder kan ik je helaas niet helpen hiermee. Indesco