duur brief/post van Brazilie naar Nederland

Ik verwacht bepaalde documentatie vanuit Brazilie. Zij vertelden mij dat dit 2 weken zou duren. De 2 weken (na verzenddatum) zijn om en ik heb nog niks ontvangen, waardoor ik denk dat er ook niks meer gaat komen.

Weet iemand hoelang het normaal gesproken duurt om een brief/post vanuit Brazilie naar Nederland te versturen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Het is gewoonlijk 10 werkdagen, maar de post staakt nog wel eens.

brievenpost … hier is de theorie 4 à 5 werkdagen
dan is er de praktijk die Mtilburg meldt
en dan …
soms duurt het weken
en soms komt post al helemaal NIET toe (pakjes zijn “gevoelig”)

aangetekend zenden is eigenlijk geen echte garantie (althans heb ik hier al verschillende keren gezien in Bahia) want de postbode geeft gewoon af op het adres en controleert géén handtekeningen of geeft het soms gewoon af bij de buren die ‘even krabbelen’
zelfde opmerking met de “nationale pakjesdienst” Cedex (vgl belgische Taxipost), waarbij pakjes in veel gevallen (vooral in het rurale binnenland uiteindelijk met dezelfde ‘relaxte’ postbode toekomen …

zenden met UPS, zelfde opmerking, gaat in het binnenland uiteindelijk via je lokale postbode

je moet dus veel geduld hebben, en in sommige gevallen geluk

waardevolle zaken laat je dus best met reizigers meebrengen !

Oke wat ik hier uit opmaak is dus eigenlijk gewoon geen brieven/post versturen vanuit Brazilie want de kans dat het niet aankomt in Nederland is groot?

Volgens mij komt het vanuit BR richting NL bijna altijd aan. En NL - BR ook, hier in Rio tenminste wel. Alleen de post werkt hier niet echt efficient zoals hierboven al werd gezegd.

En als een Braziliaan zegt dat hij vandaag iets op de bus doet, dan kan hij dat ook een week later doen. Je moet alles dubbelchecken hier, is een beetje de cultuur. Ze nemen niet alles erg letterlijk zoals wij in NL doen.

Ja, ik sluit mij aan bij bovenstaande !

Bedankt voor de reacties. De documenten zijn vanuit Rio naar NL gestuurd, dus dan blijf ik hoop houden en even rustig afwachten!

Volgens onze lokale postbeambte gaat de gewone post van Br naar NL met de boot (ca 4 weken tot …). Vreemd vind ik maar gezien de lange bezorgtijden zou t best kunnen. Enkel als je t per Sedex verstuurd gaat t met t vliegtuig en duurt t 3 dagen (tot…). Gezien het prijsverschil van R$1,30 minimaal per gewone post met R$ 60,00 minimaal per Sedex wordt t meeste wel boot verstuurd lijkt me!
Ik had laatst een pakketje vanuit NL wat 3 maanden onderweg was geweest, per inktvis vermoed ik. Aankomen doet t zoals al eerder vermeld eigenlijk wel altijd.