Pakketje ontvangen in Buenos Aires

Hallo allemaal,

Hebben jullie ervaring met het krijgen van pakketjes uit Nederland in Buenos Aires? Mijn familie wilt graag een ¨care package´ opsturen, maar ik heb daar van mijn Amerikaanse huisgenoot allemaal rare verhalen over gehoord. Sowieso ben ik doordeweeks nooit thuis tussen 10 en 5, maar ik hoor allemaal rare verhalen over de douane en extra toeslagen en die soort dingen.

Iemand advies/ervaringen hiermee? Zou zo jammer zijn als ik hier niks zou kunnen ontvangen…

Alvast bedankt!

Ze hebben mij wel eens een pakketje gestuurd met wat leuke dingetjes erin, maar ik heb het helaas nooit in Bariloche mogen ontvangen. Het is ongetwijfeld ergens bij de douane blijven hangen… Echt aanraden kan ik het dus niet, tenzij je kiest voor bijvoorbeeld DHL, dan zal het ongetwijfeld goed gaan maar betaal je wel de hoofdprijs.

ALTIJD maar dan ook ALTIJD iets met post en waarde versturen met een pakketdienst, aangetekend en verzekerd, zoals DHL. De Argentijnse post zelf werkt gewoonweg niet.

hallo

heb het al vaker geprobeerd en er is nooit iets aangekomen
dus doe het maar niet, geef iemand een extra koffer mee als ze het land bezoeken dan weet je zeker dat het aankomt
grt L.

Wat wel werkt, althans ik heb toch al heel wat post gehad uit NL, is enveloppen. Deze kunnen ook best dikke pakketten zijn, met behoorlijk gewicht bedoel ik…als het maar in envelop verstuurd wordt. Ook krijg ik veel cd´s per post uit o.a. NL en de VS, is nog nooit iets zoekgeraakt en wordt gewoon verstuurd per envelop en priority.