Bagage transfer in Buenos Aires

Hallo allemaal,

Eind november vlieg ik met KLM vanaf Amsterdam via Buenos Aires naar Córdoba met een layover van 4 en een half uur.

Een vriendin van mij uit Argentinië heeft mij verteld dat je op Buenos Aires je koffer moet ophalen en dan weer opnieuw moet inchecken voor de vlucht naar Córdoba. Zij vloog met Aerolineas Argentinas.
Zij zei ook dat dit op terugweg niet hoeft, want dan is het binnenlands (van Córdoba naar Buenos Aires). Het gaat er dus om dat je Argentinië binnenkomt, dat je dan je koffer zelf naar de volgende vlucht moet krijgen.

Op de website van KLM staan er een paar voorwaarden wanneer je wel je bagage opnieuw moet inchecken, waaronder “overstap van een intercontinentale naar binnenlandse vlucht”. De andere voorwaarden zijn niet op mij van toepassing.

Ik heb contact gehad met KLM, en daar werd gezegd dat dit niet hoeft, maar op hun website staat dus in principe van wel (want Buenos Aires naar Córdoba is binnenlands, en ik kom vanaf Europa, dus een ander continent). Het lijkt me wel raar dat je bij een maatschappij als KLM dit zelf moet regelen, maar het heeft natuurlijk ook met het land te maken.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee, en waar ik dan eventueel mijn koffer op zou moeten halen en waar ik ‘m dan weer moet afgooien? Mijn Spaans is niet zo goed, en ik weet dat Argentijnen over het algemeen weinig tot geen Engels spreken.

De vriendin in Argentinië zou mij eventueel kunnen helpen via FaceTime, maar mocht er iets gebeuren met de verbinding, dan is het fijn dat ik toch wel enig idee heb wat ik moet doen.

Alvast bedankt!

Sascha

Als je je ticket hebt geboekt als AMS COR via Buenos Aires, dan zou je koffer doorgelabeld worden. Echter, zeer waarschijnlijk vertrekt je vlucht naar Cordoba vanaf Aeroparque (AEP) en niet vanaf Ezeiza (EZE) waar KLM landt. Dus ik neem aan dat je dan wel je koffer zelf van de band moet halen en weer moet inchecken op Aeroparque. Maar zeker weten doe ik het ook niet (en als ze het bij KLM al niet weten…)