Toch nog een 2e topic dan maar.
Wie o wie is er onlangs met een enkeltje Argentinië binnen gekomen of kent iemand die dit gelukt is?
Ik wil graag 3 maanden in Argentinië vertoeven en van daaruit verder reizen Zuid Amerika door. Het is dus voordeliger om een enkeltje te kopen.
Weet iemand of je hiermee problemen krijgt aan de douane? Moet je in Buenos Aires aan kunnen tonen dat je weer een keer vertrekt?
Officieel mag het simpelweg niet en ze kunnen je bij het inchecken tegenhouden. Dus nog voor je uberhaubt in het vliegtuig zit. Maar het is mij een jaar of 4 geleden gewoon gelukt, ik had een enkeltje met Aerolineas vanaf Madrid geboekt, business class dus misschien lag het daaraan
Aan de andere kant, hoeveel goedkoper is een enkeltje? Volgens mij scheelt dat niets of in ieder geval niet veel… Maar ik heb al tijden niet meer gezocht naar enkeltjes, dus wellicht is dat inmiddels veranderd.
Twee enkele reizen zijn meestal een stuk duurder dan een retourtje. Wist je dat je bijv. ook een vlucht Amsterdam - Buenos Aires en terug Lima - Amsterdam kunt boeken? Het is inderdaad mogelijk dat je bij de douane wordt tegen gehouden als je geen bewijs hebt dat je het land ook weer gaat verlaten. Voor de actuele stand van zaken raad ik je aan om eerst contact op te nemen met de Visumdienst (www.visumdienst.nl). Succes!
Ik hoorde van iemand tijdens het reizen dat hij het had geregeld door een bootticket via internet naar Uruguay te kopen. Wat ze eisen is namelijk dat je een bewijs hebt dat je het land verlaat (toch zeggen ze soms dat je bewijs moet hebben dat je het continent verlaat… het ligt er echt aan wie je treft). Misschien is dit een optie om eens uit te zoeken.
Toen ik naar Bolivia ging had ik wel problemen met mijn enkele ticket al in Brussel. Dit lag dus aan de vliegmaatschappij en kan volgens mij net zo goed in Argentinië zo zijn. Ze wilden me toen niet meenemen. Gelukkig hielpen ze me wel en boden me aan een ticket van continental (waar ik dus mee vloog) te boeken dat refundable was. Het zou me dan 100 euro kosten om het ticket te annuleren. Dit heb ik gedaan toen ik aankwam en door de euro-doller koers koste me het toen helemaal niks extra´s. Dus mocht je een enkel ticket kopen en op de luchthaven tegen problemen aanlopen dan is dat misschien nog een idee. In ieder geval veel succes ermee!